ورقا مهدیزاده وشیوا اخلاقی زوج بهایی ساکن شیراز که طی یک سال گذشته دومین بار بازداشت شدند پس از حضور در دادگاه انقلاب شیراز به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از بهایی نیوز این دو شهروند بهایی پیشتر در تاریخ یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه در منزلشان بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه شیراز منتقل شدند و پس از حضور در دادگاه جهت اجرای حکم هشت ماه محکومیت به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند. شیوا اخلاقی و ورقا مهدیزاده پیشتر در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ در خیابان توسط ماموران امنیتی به نحوی خشن بازداشت شدند و پس از هفده روز بازجویی با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند و در مهر ماه ۱۳۹۵ در دادگاه بدوی محاکمه شدند و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ نیز با تایید حکم هشت ماه محکومیت برای هر کدام این دو شهروند بهایی را محکوم به حبس تعزیری کردند. به گفته یک منبع مطلع اتهامی که اطلاعات سپاه