شیدا قدوسی, شهروند بهائی ساکن گرگان که جهت سپری کردن دوران محکومیت حبس ۵ ساله خود در زندان این شهر بسر میبرد آزاد شد.
به گزارش حقوق بشر در ایران, شیدا قدوسی شهروند بهائی محبوس در زندان گرگان با اسفاده از قانون آزادی مشروط از این زندان آزاد شده است. با توجه به قانون آزادی مشروط چنانچه مجموع محکومیت حبس متهم زیر ده سال باشد میبایستی یک سوم مجموع حبس خود را سپری کند و با نظر دادستان میتواند مشمول قانون آزادی مشروط بشود. شیدا قدوسی در تاریخ ۲۶ مهر ماه سال ۱۳۹۱ و همزمان با یورش ماموران اداره اطلاعات گرگان به منازل شهروندان بهائی در گرگان و مینودشت به همراه ۲۳ تن دیگر از شهروندان بهائی در این دو شهر بازداشت شده بود. این شهروند بهائی که مادر دو فرزند است در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که با ارجاع پرونده وی به دادگاه تجدیدنظر هشتمین و آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات شیدا قدوسی در تاریخ ۶ دیماه ۱۳۹۴ برگزار شده بود که طبق روال جلسات دادگاه قبل، برای متهمان برگه احضاریه فرستاده نشده بود و متهمان در دادگاه غایب محسوب شده بودند که با پیگیری خانم قدوسی و وکیل وی، فرصت دفاع در دادگاه برای این شهروند بهائی حاصل شده بود. لازم به ذکر است که, در آن جلسه دادگاه علاوه بر رسیدگی به پرونده شیدا قدوسی رسیدگی به پرونده پنج شهروند بهائی دیگر بنامهای: هنا کوشک باغی, پونه ثنائی , مریم دهقان، کاملیا بیدلی و هوشمند دهقان نیز مورد محاکمه قرار گرفته بودند. ادامهی مطلب










