بیماری ایدز یا سندرم نقص ایمنی اكتسابی بیماری است كه سبب اختلال سیستم ایمنی بدن می شود به صورتی كه بدن قادر به مبارزه با برخی عفونتها نمی باشد .روبان قرمز، نماد اتحاد با افراد مبتلا به ایدز و کسانی که با ایدز زندگی میکنند.
حدود 60% افراد مبتلا به این ویروس از وجود عفونت HIV در بدنشان اطلاع ندارند.فرد آلوده به ویروس ایدز، ویروس را در مایعات خاص بدنش از جمله خون، شیر و … حمل میكند. انتقال ویروس فقط در صورتی میسر است كه این چنین مایعات آلوده به ویروس ایدز وارد جریان خون فرد دیگری بشوند. به همین علت برخوردهای فیزیکی ای همچون دست دادن، آغوش گرفتن و نشستن در کنار این بیماران هیچگونه خطری برای سایر انسان ها ندارد.







