احضار امام جمعه پشامگ به دادگاه ویژه روحانیت

مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ سرباز برای چندمین بار به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد.

به گزارش کمپین‌ فعالین‌ بلوچ، مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه اهل پَشامَگ سرباز پس از احضار از سوی دادگاه ویژه روحانیت روز گذشته سه شنبه ۵ آذر به مشهد رفت.

یک منبع مطلع در این‌ باره گفت: امام جمعه اهل سنت پَشامَگ روزگذشته برای حضور در دادگاه روحانیت مشهد حرکت کرده و گفته شده، وی باید فردا ( پنجشنبه ) ساعت ۹ صبح در دادگاه ویژه روحانیت حاضر شود .

این خبر در حالیست که این چهره مذهبی اهل سنت سیستان وبلوچستان اخیرا از اعتراضات مردمی داخل کشور حمایت کرده بود.

مولوی فضل الرحمن کوهی در مراسم نماز جمعه (۱ آذر ۱۳۹۸) در منطقه پشامگ با انتقاد از اوضاع و شرایط جدید کشور گفت: با گران شدن بنزین همه چیز گران می شود زیرا هر چیز وابسته به بنزین است، و این اعلان که فقط بنزین گران شده نه چیز دیگر، این مردم فریبی است.

امام‌جمعه پشامگ در ادامه گفت: مردم از گران شدن نرخ بنزین برای اعتراض و حق خواهی به خیابانها آمدند، و این اعتراض حق مردم است.

مولوی فضل الرحمن کوهی در سخنانش با اشاره به خوشحالی مسئولان از سرکوب معترضان گفت: پدر بخاطر کتک کاری فرزند افتخار نمی کند!

پیشتر این روحانی اهل سنت بخاطر موضع گیری و مخالفتش در خصوص جنگ سوریه احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

وی همچنین در مراسم نماز عید قربان امسال گفت که توسط فرمانده سپاه شهرستان سرباز، “سرهنگ سبزعلیان” در شهرستان سرباز، تهدید به پرونده سازی برای دستگیری و ترور شده است.