ابراهیم بلوچ، روحانی اهل سنت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

ابراهیم بلوچ، طلبه اهل سنت، با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان آزاد شد. وی در تاریخ ۷ مهرماه توسط مامورین اداره اطلاعات چابهار بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۸، ابراهیم بلوچ، طلبه اهل سنت با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان آزاد شد.

در این گزارش به نقل از نزدیکان این روحانی آمده است: «پس از چهار ماه پیگیری خانواده ابراهیم بلوچ با قرار وثیقه از بازداشتگاه اطلاعات زاهدان آزاد شد، ابراهیم در بازداشتگاه تحت شکنجه های فیزیکی و روحی قرار گرفته به‌طوریکه ماموران برای اخذ اعتراف و فشار روحی، ریش های او را تراشیدند» ادامه‌ی مطلب

فیروزه شفیع‌زاده شهروند بهایی بازداشت شد

فیروزه شفیع زاده، شهروند بهایی اهل تالش در تاریخ ۵ بهمن ماه توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود در روستای خطبه‌سرا از توابع شهرستان تالش بازداشت شد. ماموران در زمان بازداشت منزل این شهروند را مورد بازرسی قرار داده و برخی از وسایل شخصی وی از جمله تلفن همراه و لپ تاپ او را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۹۸، فیروزه شفیع زاده، شهروند بهایی توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود در روستای خطبه‌سرا از توابع شهرستان تالش بازداشت شد.ماموران در زمان بازداشت منزل این شهروند را مورد بازرسی قرار داده و برخی از وسایل شخصی وی از جمله تلفن همراه، لپ تاپ، کتاب‌ها و عکس‌های شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند. ادامه‌ی مطلب

هجوم و درگیری شدید گارد ویژه زندان رجایی شهر با زندانیان عقیدتی ـ سیاسی اهل سنت

گارد ویژه زندان رجایی شهر جهت بازرسی به سالن ۱۱ در اندرزگاه۴ محل نگهداری زندانیان عقیدتی اهل سنت هجوم برده که این بازرسی بدنی بدلیل رفتار توهین آمیز از سوی ماموران گارد زندان با «خشونت فیزیکی» همراه شد. درحین بازرسی زندانیان توسط ماموران گارد، وسایل عده‌ای از زندانیان مفقود، شکسته و وسایل برخی از زندانیان هم مصادره و سپس به انبار زندان منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز یکشنبه۱۳ بهمن ۱۳۹۸، گارد ویژه زندان رجایی شهر جهت بازرسی به سالن ۱۱ در اندرزگاه ۴ هجوم بردند که در پی بی احترامی ماموران گارد به زندانیان عقیدتی ـ سیاسی در حین بازرسی بدنی با درگیری شدید همراه شد. ادامه‌ی مطلب

فراخوان جلسه سخنرانی کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان در ۰۹فوریه ۲۰۲۰

فراخوان کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

حرکتی جهت آگاهی و عدالت در ایران

سخنرانی, پرسش و پاسخ، بحث و تبادل نظر

سخنرانان و موضوع سخنرانی

میلاد کیان آرا:

گزارش و (تحليل )موارد نقض حقوق پيروان اديان در دی ماه ٩٨

              غلامعلی نوروزپور:

بررسی ماده ۱۰اعلاميه جهانی  حقوق بشر

و مقايسه ان با قانون اساسی جمهوری اسلامي ايران  و شرايط اجرائي آن

             رسول عباسي زمان ابادی:

بررسي حقوق بشر اسلامي و تفاوت‌های آن با اعلاميه جهاني  حقوق بشر

             هاشم رضایی:

سرکوب عقیده پیروان اديان در ايران

            سام جباری کرمانی:

  بررسي نقش جمهوری اسلامي در دین گریزی جوانان

 

تبادل نظر،پرسش وپاسخ شما در پایان هر بخش، ما رابه اهداف مشترکمان نزدیکترمی سازد.

بحث آزادبا مدیریت منوچهر شفایی:

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اهل سنت

برنامه ریزی و پیش بینی فعالیت در ماه آینده

زمان برگزاری: یک شنبه, ۰۹ فوریه ۲۰۲۰ساعت ۱۷بوقت اروپای مرکزی

محل برگزاری:  فضای مجازی, پالتاک و اتاق کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

Paltalk ; View all
Social, Issues and Politics
Human Rights
Kanoon Defa az Hoghogh Bashar dar Iran Komitteh Adian

مسئول جلسه: رضا عباسی زمان آبادی

منشی جلسه: سام جباری کرمانی

صدا برداران: رسول عباسی زمان ابادی، هاشم رضایی

ادمین ها: هاشم رضایی، رضا عباسی زمان آبادی، حمید رضا تقی پور دهقان تبریزی، رسول عباسی زمان آبادی، هادی درتومی​

دوازده سال پلمب محل کسب پیام ولی شهروند بهایی؛ نامه او به دادستان نظرآباد / اسناد

محل کسب پیام ولی، شهروند بهایی حدود دوازده سال است که توسط ارگان‌های دولتی پلمب شده است. پیگیری‌های آقای ولی در دادگاه‌های تجدیدنظر، دیوان عالی، دیوان عدالت اداری، کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران و سایر ارگان‌های دولتی طی ۱۰ سال گذشته به نتیجه نرسیده و محل کسب این شهروند نظرآبادی کماکان پلمب است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیام ولی، شهروند بهایی است که محل کسب او مهرماه ۱۳۸۷ (نزدیک به ۱۲ سال پیش) توسط نهادهای امنیتی پلمب شد.آقای ولی در آخرین مرحله روز شنبه ۱۲ بهمن ماه طی نامه‌ای خطاب به دادستان شهرستان نظرآباد خواهان فک پلمب محل کسب خود شده است.

ادامه‌ی مطلب

تداوم پلمب محل کسب ۱۹ شهروند بهایی در ساری

خبرگزاری هرانا – محل کسب ۱۹ شهروند بهایی در ساری با گذشت بیش از ۳ سال و سه ماه کماکان پلمب است. پیشتر در سال ۹۵ اداره اماکن ساری به دستور دادستان کل مازندران ۴۲ واحد صنفی متعلق به شهروندان بهایی در این شهر را پلمب کرد.

طی سال‌های اخیر برخی از آنها مجبور به فروش واحد صنفی خود شده و یک شهروند دیگر نیز اخیرا به اداره اماکن احضار شده است. با وجود اینکه خردادماه ۹۶ دیوان عدالت اداری به نفع شهروندان بهایی اقدام به صدور رای کرد، کماکان خبری از فک پلمب و اجازه فعالیت اقتصادی به ۱۹ شهروند بهایی ساکن این شهر نیست. این شهروندان صرفا به دلیل بستن کوتاه مدت محل کسب خود در یکی از مناسبت‌های مذهبی آیین بهایی از فعالیت اقتصادی محروم شده‌اند.

ادامه‌ی مطلب

تداوم بازداشت فرانه منصوری و سامان شیروانی زوج بهایی در قائمشهر

با گذشت ۱۰ روز از بازداشت فرانه منصوری و همسرش سامان شیروانی، شهروندان بهایی ساکن قائمشهر همچنان از دلایل بازداشت و محل نگهداری آنها اطلاعی در دست نیست.این زوج بهایی پیشتر در تاریخ ۳ بهمن ماه توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شدند و در این مدت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده‌های خود محروم بوده‌اند. علاوه بر این سامان شیروانی به دلیل بیماری دستگاه گوارش نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، با گذشت ۱۰ روز از بازداشت فرانه منصوری و همسرش سامان شیروانی شهروندان بهایی ساکن قائمشهر کماکان از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری آنها اطلاعی در دست نیست. ادامه‌ی مطلب

دو روحانی اهل سنت در شهرستان بندرعباس به احکام زندان محکوم شدند

دو روحانی اهل سنت از اهالی شهرستان سرباز ساکن بندر عباس استان هرمزگان طی احکامی که از سوی دادگاه انقلاب صادر شده، مجموعا به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، دو روحانی اهل سنت به نام های  «عبدالحی آرامش» و «سعید آرامش» طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب بندرعباس هریک به تحمل ۵ سال زندان محکوم شدند.

 این دو روحانی اهل سنت اصالتا از شهرستان سرباز و فارغ التحصیلان منبع العلوم کوه ون هستند. ادامه‌ی مطلب

گزارش صوتی جلسه کمیته پژوهش روز شنبه 25ژانویه 2020 (هم اندیشی )

هاشم آرش رضایی : استثمار کودکان ادامه‌ی مطلب

«بهائیان به دلیل راستگویی در مورد ایمان خود مجازات می‌شوند»

بیانیه دفتر جامعه جهانی بهایی در ژنو: «بهائیان به دلیل راستگویی در مورد ایمان خود مجازات می‌شوند»

خبرگزاری هرانا –  دوشنبه ۷ بهمن ۹۸، دفتر جامعه جهانی بهایی در ژنو با انتشار بیانیه ای با عنوان “بهائیان به دلیل راستگویی در مورد ایمان خود مجازات می‌شوند” با اشاره به شرایط و فشارهای وارده به بهاییان ایران از جمله عدم ارایه کارت ملی هوشمند، صدور احکام حبس و مصادره اموال این شهروندان، نسبت به این امور ابراز نگرانی کرده و خواستار توجه هرچه بیشتر جامعه جهانی نسبت به این امر شده است. سازمان ثبت احوال کشور، از ابتدای سال ۹۸ اقدام به حذف گزینه “سایر ادیان” در فرم‌های مرتبط با صدور کارت ملی هوشمند کرده است. این اقدام که در عمل انتخاب دین در فرم های مربوطه را محدود به ادیان رسمی کشور کرده است، باعث شده پیروان آیین بهایی امکان ثبت نام و دریافت کارت ملی را از دست بدهند. ادامه‌ی مطلب