ژانویه 01
فراخوان جلسه سخنرانی مشترک 10 ژانویه 2018 نمایندگی مالزی و کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان
کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان و نمایندگی مالزی برگزار می کنند
سخنرانی، بحث و گفتگو، پرسش و پاسخ
بررسی اعلامیه جهانی حقوق بشر و در استانه روز جهانی مذهب و سالگرد زلزله بم
سخنرانان و موضوع سخنرانی :
غزال معین :
گزارش و تحلیل موارد نقض حقوق پیروان ادیان در ماه گذشته
حمید رضا تقی پور دهقان تبریزی :
روز جهانی مذهب
احسان حیاک :
بررسی ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر
و مقایسه آن با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تحوه اجرایی ان
جمشید غلامی سیاوزان :
در یادمان سالگرد زلزله بم
پرسش و پاسخ در پایان هر بخش، بحث و گفتگو در پایان سخنرانی ها
زمان: چهارشنبه 10 ژانویه 2018 ساعت 17 به وقت اروپای مرکزی
مکان: پالتاک، اتاق کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نمایندگی مالزی
Pal talk
View all
Social, Issues and Politic
Human Rights
Kanoon Defa az Hoghogh Bashar dar Iran nemayandegy Malaysia
مسئول جلسه: جمشید غلامی سیاوزان
منشی جلسه: غزال معین
ادمینها: سید ابراهیم حسینی، حمید رضا تقی پور دهقان تبریزی ، جمشید غلامی سیاوزان
صدا برداران : سید ابراهیم حسینی – جعفر فرد کریمی
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان و نمایندگی مالزی
ژانویه 01
بازداشت دو درویش گنابادی در سمنان و داران
طی روزهای گذشته، علیرضا نیکزاده و ابراهیم شریفی، از دراویش طریقت نعمتاللهی گنابادی توسط مأمورین امنیتی بازداشت شدند.
به گزارش هرانا ، آقای علیرضا نیکزاده، از دراویش طریقت نعمتاللهی گنابادی که مجالس lمذهبی در شبهای جمعه در شهرستان گرمسار در منزل وی برگزار میشود، عصر دیروز در شهرستان سمنان توسط مأمورین امنیتی دستگیر شد. او در هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت که در نتیجه به دلیل وخامت اوضاع جسمی، تحتالحفظ به بخش سی سی یو بیمارستان شفا سمنان منتقل شده است. علیرضا نیکزاده اتهام وی تحریک مردم به تجمعات اعتراضی عنوان شده است. ادامهی مطلب
ژانویه 01
اعتصاب غذای چهار درویش گنابادی در اوین
کسری نوری، محمد شریفیمقدم، محمدرضا درویشی و فائزه عبدیپور که روز گذشته در جوی رعبآور در بیمارستان دی بازداشت شده بودند، در همان ابتدای بازداشت، اعتصاب غذای خود را اعلام کردند.
به گزارش حقوق بشر در ایران ، در ادامه اعمال فشار بر اقلیتهای مذهبی در ایران این درویشان که از فعالان حقوق دراویش، دانشجویان و کودکان هستند، روز گذشته هنگامی که برای عیادت از حمیدرضا مرادی از مدیران سایت مجذوبان نور، در بیمارستان دی حاضر شده بودند، توسط مأموران امنیتی به شکلی خشونتآمیز بازداشت و به بند ۲۰۹ بازداشتگاه وزارت اطلاعات در اوین منتقل شدند. نیروهای امنیتی سپاه پاسداران شامگاه روز شنبه نهم دی ماه فائزه عبدیپور، ادامهی مطلب
دسامبر 31
بازداشت پنج فعال حقوق دراویش گنابادی از سوی نیروهای امنیتی سپاه
پنج فعال حقوق دراویش گنابادی به نامهای فائزه عبدیپور، محمد شریفی مقدم، کسری نوری، ظفر علی مقیمی و محمدرضا درویش شامگاه شنبه نهم دیماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
به گزارش مجذوبان نور، نیروهای امنیتی سپاه پاسداران شامگاه روز شنبه نهم دی ماه فائزه عبدیپور، محمد شریفی مقدم، کسری نوری، ظفر علی مقیمی و محمدرضا درویش، پنج تن از فعالان حقوق دراویش گنابادی را با اعمال خشونت بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. از دلیل این بازداشتها که همزمان با تظاهرات سراسری شهروندان صورت گرفته، تا این لحظه اطلاع دقیقی به دست نیامده است. مصطفی دانشجو در فاصله سالهای ۹۰ تا ۹۴ به دلیل وکالت پرونده دراویش و باور به طریقت گنابادی زندانی بود. فائزه عبدیپور، دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران و از طراحان کمپین «محرومیت دراویش گنابادی از تحصیل»، است. ادامهی مطلب
دسامبر 30
برگزاری مراسم کریسمس حکومتی برای مسیحیان زندانی در اوین / تصاویر
اگر ایران مهد آزادی است چرا در ابتدای این مراسم قرآن خوانده شد و کلامی از انجیل مقدس که می تواند متناسب با این ایام باشد خوانده نشده و چرا “سوادا آغاسر” مسیحی زندانی ارمنی تبار به خاطر بشارت آیین مسیحیت همچنان در زندان است؟
به گزارش محبت نیوز ، کمتر از یک هفته مانده به میلاد عیسی مسیح، منابع غیررسمی از ایران گزارش دادند که پس از چندین روز کشمکش سرانجام مسئولان زندان به «سوادا آغاسر» زندانی ارمنی اجازه دادند تا یک کشیش به داخل زندان مراجعه کند و وی مراسم آیینی خود را برگزار نماید. آغاسر، زندانی مسیحی ارمنی تبار از پیروان کلیسای گریگوری ادامهی مطلب
دسامبر 29
«دو جوان موتور سوار» حسینیه قدیمی درکه را آتش زدند
به دنبال آتشسوزی در حسینیه قدیمی درکه در تهران که منجر به تخریب ۸۰ درصدی آن شده، فرماندار شمیرانات اعلام کرد نقش «عامل انسانی» در این اتفاق «محرز» است.
خبرگزاریهای ایران از جمله ایلنا گزارش دادهاند که صبح روز پنجشنبه هفتم دی «ماده آتشزایی» به داخل تکیه درکه انداخته شده که موجب آسیب ۷۰ تا ۸۰ درصدی داخل آن شده است. این گزارشها میگویند، تکیه درکه مجهز به دوربینهای مداربسته بوده و تصاویر «دو خرابکار» را ضبط کرده است. فرماندار شهرستان شمیرانات نیز اعلام کرده که تصاویر دوربینهای مدار بسته اطراف حسینیه درکه، «حاکی از حضور دو موتورسوار در این محدوده بوده است.» ادامهی مطلب
دسامبر 29
۱۶ مغازه بهائیان در تبریز پلمب شد
گزارشها از استان آذربایجان شرقی در ایران حاکی از آن است که ماموران اداره اماکن عمومی این استان طی هفتههای اخیر محل کسب دستکم ۱۶ شهروند بهایی را پلمب کردهاند.
سیمین فهندژ، سخنگوی جامعه جهانی بهائیان، روز پنجشنبه ۷ دی، در گفتوگو با رادیو فردا خبر پلمب محل کسب بهائیان را در تبریز تائید کرد. ماموران اماکن عمومی استان آذربایجان شرقی تاکنون دلیل پلمب این معازهها را به طور مشخص توضیح ندادهاند. یشتر شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور حقوق شهروندی، گفته بود که درباره پلمپ محل کار بهائیان با مراجع ذیربط مکاتباتی انجام شده است. ادامهی مطلب
دسامبر 28
ابراز نگرانی دو فدراسیون یهودیان ایرانی آمریکایی درباره «حمله» به کنیسه ای در شیراز
فدراسیون های یهودیان ایرانی-آمریکایی در شهر های لس آنجلس و نیویورک در بیانیه مشترکی از «حمله» به کنیسه یهودیان در شیراز و بی احترامی به کتاب های دینی «عمیقا ابراز نگرانی» کرده اند.
به گزارش حقوق بشر در ایران ، در بیانیه مشترک این فدراسیون ها که نسخه ای از آن در اختیار رادیو فردا قرار گرفته، آمده است: با توجه به این رویدادهای آشکارا ضد یهود، ما از مقامات جمهوری اسلامی ایران می خواهیم تا ضمن حصول اطمینان در خصوص حفاظت از عبادتگاه ها و اعضای جامعه ما (یهودیان)، عاملان این اقدام جنایتکارانه را به دست عدالت بسپارند. برخی از گزارش ها حاکی است که این کنیسه یهودیان حادش در شیراز احتمالا چهارم دی ماه توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته است. ادامهی مطلب
دسامبر 27
پلمب دو محل کسب دیگر شهروندان بهایی در تبریز
طی دو روز گذشته در ادامه افزایش فشار بر شهروندان بهایی ساکن استان آذربایجان شرقی، محل کسب دو تن دیگر از آنان پلمب شد و برای تعدادی دیگر نیز اخطار پلمب صادر شد که به معنی بسته شدن این اماکن در روزهای آینده است.
به گزارش هرانا ، در ادامه افزایش فشارهای اقتصادی بر شهروندان بهایی ساکن ایران که بخصوص در دولت حسن روحانی روندی چشمگیر یافته است محل کسب دو شهروند بهایی دیگر ساکن تبریز پلمب شد. روز گذشته ماموران اداره اماکن با مراجعه به اماکن کسب بهنام آقابالایی و علیرضا آقابالایی اقدام به پلمب اماکن کسب این دو شهروند بهایی تبریز کردند. همزمان گزارش می شود تعداد دیگری از شهروندان بهایی این شهر “اخطار پلمب” دریافت کرده اند، به این معنی که احتمالا روز پنج شنبه این هفته آنها نیز پلمب خواهند شد. ادامهی مطلب






