زندانی در اعتصاب غذا؛ انتقال مجدد فرشید ناصری به بیمارستان

فرشید ناصری، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که از روز شنبه ۲۶ خردادماه در اعتراض به وضعیت حقوقی خود و عدم اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است، روز یکشنبه در شانزدهمین روز از اعتصاب غذای خود برای دومین بار به دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان مدنی و سپس بیمارستان رجایی در کرج منتقل شد.

به گزارش سنی نیوز، این در حالی است این زندانی گفته است تا زمان رسیدگی قوه قضاییه به وضعیتش از دریافت خدمات درمانی ممانعت به عمل می‌آورد. فرشید ناصری، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که از تاریخ ۲۶ خردادماه دست به اعتصاب غذا زده، نامناسب گزارش شده است. یک منبع نزدیک به خانواده آقای ناصری در این رابطه به حقوق بشر در ایران گفت: “روز یکشنبه ۱۰ تیرماه فرشید ناصری از هوش رفته و به بهداری زندان منتقل شده است. پس از انجام تست فشار خون، وی به بیمارستان مدنی کرج اعزام شد. در حالی که فشار خون آقای ناصری ۹ بود، بیمارستان وی را تحویل نگرفته و به زندان عودت داد. پس از بازگشت، وی مجددا به بیمارستان رجایی منتقل شده و در بیمارستان به او سرم وصل کردند، اما پس از اینکه آقای ناصری به هوش آمد سرم را از دست خود درآورده و به اعتصاب خود ادامه داد. با وجود وخامت وضعیت جسمانی این زندانی، قوه قضاییه کماکان هیچ اقدامی برای این جوان انجام نداده است”. ادامه‌ی مطلب

صدور 37 سال حبس تعزیری برای شش تن دراویش , امتناع چهار درویش زندانی از حضور در جلسه دادگاه انقلاب

۳۷ سال حبس تعزیری، ۲۹۶ ضربه شلاق و ۸ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، احکام جدید برای ۶ درویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ (فشافویه) است.

به گزارش هرانا ، برای شش تن از دراویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ، در دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضیان صلواتی و احمدزاده، ۳۷ سال حبس تعزیری، ۲۹۶ ضربه شلاق و ۸ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، احکام جدید برای ۶ درویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ (فشافویه) است. احکام صادره به این شش زندانی محبوس در تیپ سه زندان تهران بزرگ ابلاغ شده است. این درویشان در جریان حادثه گلستان هفتم با ضرب و شتم شدید بازداشت شده و در فرآیند بازجویی و محاکمه از تمام حقوق قانونی و دسترسی به وکیل و حق رسیدگی عادلانه محروم بوده‌اند.احکام صادر شده علیه آنها را به شرح زیر گزارش داد: ادامه‌ی مطلب

آزادی دو تن از دراویش گنابادی بازداشت شده در حوادث گلستان هفتم

دو تن از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم به نام‌های معصومه براکوهی و ایوب اسدی که در زندان‌های قرچک ورامین و تهران بزرگ نگهداری می‌شدند، طی روزهای گذشته از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، معصومه براکوهی از زنان درویش زندانی محبوس در زندان قرچک ورامین با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از زندان آزاد شد. لازم به ذکر است که معصومه براکوهی به همراه زنان درویش محبوس در زندان قرچک از تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ در اعتراض به حمله خشونت‌بار ماموران گارد ویژه این زندان به خود و دیگر زنان درویش زندانی دست به اعتصاب غذا زده بود و در تاریخ ۹ تیرماه ۱۳۹۷ پس از گذشت ۱۶ روز با انتشار نامه‌ای به اعتصاب غذای خود پایان دادند. لازم به یادآوری است، مورخ ۲۳ خردادماه ماموران گارد ویژه زندان قرچک ورامین با هجوم به داخل زندان، زنان درویش را با باتوم و شوکر به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و هر کدام از زنان را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان منتقل کرده‌اند. حال تعدادی از این زنان وخیم گزارش شد و تمامی آنها نیز از ملاقات با خانواده‌هایشان محروم شدند. ادامه‌ی مطلب

فراخوان جلسه سخنرانی کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان و نمایندگی ایالت هسن 8 جولای 2018

کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان و نمایندگی هسن مشترکا برگزار میکنند

حرکتی جهت آگاهی و عدالت در ایران

سخنران، پرسش و پاسخ، بحث و تبادل نظر

سخنرانان و موضوع سخنران:

سپهر طباطبائی

گزارش  و تحلیل موارد نقض حقوق پیروان ادیان در خرداد ماه 1397

             رسول عباسی زمان آبادی

تفسیر ماده 20 اعلامیه جهانی حقوق بشرو مقایسه ان با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و شرایط اجرائی آن

             فرهاد نصیری

حقوق شهروندی در ایران

            حامد غریب زاده

روز جهانی جمعیت

             سالار قربانی

نلسون ماندلا که بود و چه اهدافی از فعالیتهای خود داشت ؟

تبادل نظر و پرسش و پاسخ در پایان هر بخش

بحث آزاد:

زندان و زندانی در ایران ((با حضور یکی از زندانیان سیاسی سابق))

 

در انتها , بررسی پیشنهادات و تصمیم گیریهای لازم برای ماه آینده

زمان برگزاری : یکشنبه،  8 ژوئیه 2018 ساعت 17 بوقت اروپای مرکزی  

محل برگزاری : فضای مجازی،  پالتالک،اتاق کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان


Paltalk ; View all

Social, Issues and Politics

Human Rights

Kanoon Defae az hoghogh bashar dr Iran, Komitteh Adian

مسئول جلسه :  حمیدرضا تقی پور دهقان تبریزی

منشی جلسه : فاطمه ورمزیار

ادمینها : حمیدرضا تقی پور دهقان تبریزی ، رسول عباسی زمان آبادی ، فرهاد نصیری

صدابرداران جعفر فردکریمی، حمید ابراهیمی

 

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی هسن / کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

 

آزادی دو تن از دراویش گنابادی بازداشت شده در حوادث گلستان هفتم

دو تن از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم به نام‌های معصومه براکوهی و ایوب اسدی که در زندان‌های قرچک ورامین و تهران بزرگ نگهداری می‌شدند، طی روزهای گذشته از زندان آزاد شدند.

به گزارش هرانا, معصومه براکوهی از زنان درویش زندانی محبوس در زندان قرچک ورامین با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از زندان آزاد شد. لازم به ذکر است که معصومه براکوهی به همراه زنان درویش محبوس در زندان قرچک از تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ در اعتراض به حمله خشونت‌بار ماموران گارد ویژه این زندان به خود و دیگر زنان درویش زندانی دست به اعتصاب غذا زده بود و در تاریخ ۹ تیرماه ۱۳۹۷ پس از گذشت ۱۶ روز با انتشار نامه‌ای به اعتصاب غذای خود پایان دادند. لازم به یادآوری است، مورخ ۲۳ خردادماه ماموران گارد ویژه زندان قرچک ورامین با هجوم به داخل زندان، زنان درویش را با باتوم و شوکر به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و هر کدام از زنان را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان منتقل کرده‌اند. حال تعدادی از این زنان وخیم گزارش شد و تمامی آنها نیز از ملاقات با خانواده‌هایشان محروم شدند.در تاریخ ۲۵ خردادماه زنان درویش محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به حمله‌ی خشونت‌بار مأموران گارد ویژه این زندان به زنان درویش زندانی، دست به اعتصاب غذا زدند. حمله‌ی ماموران گارد ویژه زندان به زنان درویش زندانی به حدی بوده است که چند تن از آنها دچار آسیب‌های جدی شده‌اند و از خدمات پزشکی نیز محروم بودند.

هرانا نیز پس از آن طی گزارشی هویت ضاربین و حمله‌کنندگان به زنان درویش زندانی را منتشر کرد.
همچنین ایوب اسدی ارجنکی، دیگر درویش گنابادی بازداشت شده در حادثه موسوم به گلستان هفتم، که از بیماری «ام اس نخاعی» و «ام اس چشمی» رنج می‌برد و پیشتر از خدمات پزشکی محروم مانده بود طی روزهای گذشته از زندان آزاد شد.

لازم به ذکر است که آقای اسدی پیش‌تر در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ در پی تشدید بیماری ام اس، تحت تدابیر شدید امنیتی به بیمارستان امام خمینی منتقل شده بود و صبح روز بعد مورخ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ بدون دریافت خدمات درمانی به زندان بازگردانده شد.
ایوب اسدی ارجنکی، فرزند عبدالله، ۲۷ ساله، در زمان بازداشت در تیپ ۴ اندرزگاه ویژه زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شد. پیش‌تر منابع خبری نزدیک به دراویش گنابادی در این خصوص به حقوق بشر در ایران گفته بودند: “ایوب که بیش از سه ماه است در زندان به سر می‌برد، قدرت تکلم خود را از دست داده، دچار اختلال شدید بینایی و اندام حرکتی شده و در صورت تداوم بی توجهی باید گفت که خطر جانی او را تهدید می‌کند.”

لازم به یادآوری است، از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال جاری حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

در حالی که مسئولان قضایی و انتظامی تعداد بازداشت شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده بودند، کمیته پیگیری دراویش زندانی لیستی از مشخصات ۳۲۴ تن از بازداشت شدگان را منتشر کرد. این منبع تعداد بازداشتی ها را بسیار بیشتر از این رقم برآورد می کند.

۲۰سال حبس ؛ احکام جدید برای ۴ زن درویش محبوس در زندان قرچک

احکام ۴ تن از زنان دراویش محبوس در زندان تهران بزرگ که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۲۰ سال حبس محکوم گردیده اند به آنها ابلاغ گردید .

به گزارش وبسایت مجذوبان نور , احکام صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده برای چهار نفر از زنان درویش محبوس در زندان قرچک ابلاغ شد. لازم به ذکر است اتهام این شهروندان ، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی کشور عنوان شده است! بنابر این گزارش، احکام صادره به شرح زیر است: دکتر نازیلا نوری: ۵ سال حبس تعزیری , آویشا جلال‌الدین: ۵ سال حبس تعزیری , سیما انتصاری: ۵ سال حبس تعزیری , شیما انتصاری: ۵ سال حبس تعزیری احکامی است که برای این شهروندان صادر شده است . این زنان درویش در جریان حادثه گلستان هفتم با ضرب‌ و شتم شدید بازداشت شده و در دوران نگهداری در زندان نیز از حقوق مقرر قانونی از جمله تفکیک ادامه‌ی مطلب

گزارش صوتی جلسه سخنرانی اعضای کمیته دفاع از حقوق زنان 30 ژوئن 2018

این جلسه، در تاریخ 30 ژوئن 2018، ساعت 18 به وقت اروپای مرکزی، با حضور اعضای کمیته دفاع از حقوق زنان و جمعی دیگر از فعالان کانون دفاع از حقوق بشر در ایران، با موضوع گزارش و تحلیل موارد نقض زنان در ماه گذشته و تاثیر اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو برای زنان ما در اتاق پالتاک کمیته برگزار گردید. که علاقه‌مندان می‌توانند گزارش جلسه فوق را از فایل‌های ضبط شده زیر شنوا باشند.

ادامه‌ی مطلب

رد درخواست کمیسیون حقوق بشر توسط دیوان عدالت اداری

محل کسب یک شهروند بهایی به نام “پیام ولی” بیش از ده سال است که توسط ارگان‌های دولتی پلمب شده است. پیگیری‌های آقای ولی در دادگاه‌های تجدیدنظر، دیوان عالی، دیوان عدالت اداری و سایر ارگان‌های دولتی طی ۱۰ سال گذشته به نتیجه نرسیده و محل کسب این شهروند نظرآبادی کماکان در پلمب به سر می‌برد.

به گزارش هرانا , در آخرین مرحله امروز یکشنبه ۱۰ تیرماه درخواست کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در راستای اعمال منشور حقوق شهروندی ریاست جمهوری در مورد پرونده آقای ولی جهت اِعمال ماده ۷۹ دیوان عدالت اداری توسط این دیوان رد شد. پیام ولی، شهروند بهایی است که محل کسب وی بیش از ۱۰ سال است که توسط نهادهای امنیتی با وجود پیگیری‌های بسیار در دادگاه‌های تجدیدنظر، دیوان عالی، دیوان عدالت اداری و سایر ارگان‌های دولتی بی نتیجه مانده و محل کسب این شهروند نظرآبادی کماکان در پلمب به سر می‌برد. درخواست آقای ولی چندی پیش در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ در آخرین مرحله جهت اِعمال ماده ۷۹ دیوان عدالت اداری مبنی بر رسیدگی به پلمپ ده ساله‌ی محل کسبش توسط ریاست کل دیوان عدالت اداری رد شد و پس از آن با توجه به ارسال رونوشت این نامه به کمیسیون حقوق بشر اسلامی، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه مجددا جهت بررسی از حوزه بایگانی راکد به حوزه ریاست این دیوان ارسال شده بود. این درخواست نیز امروز یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۷ توسط دیوان عدالت اداری رد شد. ادامه‌ی مطلب

گزارش صوتی و تصویری جلسه سخنرانی اعضای نمایندگی هامبورگ 24 جون 2018

جلسه ماهانه نمایندگی هامبورگ در تاریخ ۲۴ ژوئن 2018 در ساعت ۱۲ به وقت اروپای مرکزی با حضور تعدادی از اعضاء نمایندگی هامبورگ و همچنین مهمان ویژه آقای منوچهر شفایی و دیگر همکاران در اتاق پالتاک در دفتر نمایندگی برگزار گردید که در آن اعضاء با موضوعات بررسی و انطباق ماده۱۴ اعلامیه جهانی حقوق بشر با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ارائه اخبار نقض حقوق بشر در خرداد ماه ۱۳۹۷ و سند ۲۰۳۰یونسکو و کودکی درایران و کودکان بیگناه قربانیان تجاوز سخنرانی داشتند و در آخر بحث آزاد جهت جلسه پیرامون موضوع حق آگاهی و باور به آن ،انجام گرفت که شما عزیزان میتوا‌نید گزارش فوق را از فایلهای زیر دریافت نمایید.

ادامه‌ی مطلب

دریچه ایی رو به آگاهی (پناهجویی آسیب ها و فرصتها)