ژوئن 28
فراخوان جلسه مجمع عمومی ماهیانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران 1 جولای 2018
فراخوان جلسه مجمع عمومی ماهیانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
یکشنبه 1 جولای 2018 ساعت 16
اعضا و مسئولین محترم کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
با سلام و درود های صمیمانه
جلسه مجمع عمومی ماهیانه کانون در روز یکشنبه 1 جولای 2018ساعت 16 به وقت اروپای مرکزی در فضای مجازی پالتاک، اتاق کانون دفاع از حقوق بشردر ایران برگزار خواهد شد.
برنامه های جلسه مجمع عمومی و بررسی وضعیت اداری کانون
۱٫خوش آمد گویی واعلام برنامه وگزارش عملکرد روابط عمومی و جلسه ماه گذشته توسط خانم توکلی (۵ دقیقه)
۲٫گزارش مسئولین نمایندگی ها و بررسی عملکرد آنان توسط اعضاء (هریک ۵ دقیقه)
۳.گزارش مسئول امور نمایندگی ها خانم رزمجو ( ۵ دقیقه)
۴.گزارش مسئولین کمیته ها و بررسی عملکرد آنان توسط اعضاء (هر یک ۵ دقیقه)
۵.گزارش مسئول امورکمیته ها خانم دکتر ارزجانی (۵ دقیقه)
۶.گزارش کمیته آموزش و پژوهش خانم مریم مرادی (۵ دقیقه)
۷.گزارش بخش امور رسانه و بررسی عملکرد آن توسط خانم فریبا مرادی پور ( ۱۰ دقیقه )
۸.گزارش امور اینترنتی و بررسی عملکرد آن توسط آقای بیداروند (۵ دقیقه)
۹.گزارش بخش صدا و تصویر و بررسی عملکرد آن توسط اعضاء آقای جمشید غلامی (۵ دقیقه)
۱۰.گزارش کتابخانه اینترنتی کانون وبررسی عملکرد آن توسط آقای گلسفیدی (۵ دقیقه)
۱۱.گزارش رادیوی اینترنتی کانون و بررسی عملکرد آن توسط اعضاء، آقای جمشید غلامی (۱۰ دقیقه)
۱۲.گزارش سردبیر ماهنامه و بررسی عملکرد ماهنامه توسط اعضاء، آقای منوچهر شفایی (۵ دقیقه)
۱۳.گزارش مالی و بررسی آن توسط اعضاء، آقای بیداروند (۵ دقیقه)
۱۴.گزارش هیئت رئیسه و برررسی عملکرد آن توسط آقای امیر نیلو (۱۰ دقیقه)
۱۵.پیشنهادات همکاران و بحث گفتگو و نتیجه گیری در خصوص آن ها (۳۰ دقیقه)
مکان: فضای مجازی پالتاک، اتاق کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
Paltalk
Social Issues and Politics
Human Rights
Kanoon Defa az Hoqoq Bashar dar Iran
یادآوری:
-
۱٫ حضور کلیه مسئولان و اعضاء کانون به موقع در جلسه لازم و مهم است.
-
در صورت وجود مشکل و عدم امکان حضور مسئولین و اعضا ضرورت دارد که حداکثر ۲۴ ساعت قبل از آغاز جلسه از طریق ایمیل با معرفی وکیل به هیئت رئیسه و یا روابط عمومی اطلاع رسانی شود .
-
حضور بموقع شما باعث برگزاری منظم جلسه خواهد گردید و بنا داریم که با همکاری و همراهی شما جلسه در زمان تعیین شده آغاز و پایان یابد.
-
همکاران محترم پیشنهادات و انتقادات خود را در زمان لازم بیان کرده تا زمان جلسه طبق روال پیش بینی شده برگزار شود .
معصومه توکلی
مسئول کمیته روابط عمومی
ژوئن 28
امتناع چهار درویش زندانی از حضور در جلسه دادگاه انقلاب
چهار درویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ از حضور در جلسه دادگاه خودداری کردند .
به گزارش مجذوبان نور , محمود براکوهی، ابوالفضل آزاده، علی قمری و بابک مرادی از درویشان زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ از حضور در جلسه محاکمه خودداری کردند.این دراویش که در جریان حادثه گلستان هفتم بازداشت و بهشدت با ضربات باتوم مورد شکنجه و آزار جسمی قرار گرفتند، موارد مطروحه در کیفرخواست صادرشده برای درویشان گنابادی و همچنین سؤالهای عقیدتی قضات دادگاه انقلاب را مصداق تفتیش عقاید دانسته و به همین دلیل از حضور در دادگاه خودداری کردند. این درویشان همچنین محرومیت درویشان بازداشتی از حق وکیل را نیز جزو دلایل عدم حضور خود در جلسهی محاکمه دانسته و به عدم رعایت تشریفات قانونی در روند دادرسی پروندهی درویشان اعتراض کردهاند. این دومین بار است که بابک مرادی به دادگاه انقلاب فراخوانده شده و از حضور در جلسهی محاکمه خودداری میکند. ادامهی مطلب
ژوئن 28
انتقال اورژانسی فرشید ناصری، زندانی در اعتصاب غذا به بیمارستان
فرشید ناصری، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که از روز شنبه ۲۶ خردادماه در اعتراض به وضعیت حقوقی خود و عدم اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است، روز گذشته در دوازدهمین روز از اعتصاب غذای خود به دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان مدنی کرج منتقل شد.
به گزارش هرانا , فرشید ناصری، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج از روز شنبه ۲۶ خردادماه دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی که اکنون هشتمین سال از حبس خود را طی میکند، از ۱۳ روز پیش در اعتراض به وضعیت حقوقی خود و عدم اعزام به مرخصی اعتصاب خود را آغاز کرد. یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی در گفتگو با حقوق بشر در ایران گفت: “روز چهارشنبه ۶ تیرماه و در دوازدهمین روز اعتصاب غذای فرشید ناصری، وی در اندرزگاه ۷ سالن ۲۱ از هوش رفته و به بهداری زندان منتقل شد، اما پس از تایید وخامت وضعیت جسمی، این زندانی را اورژانسی به بیمارستان مدنی در کرج منتقل کردند. با وجود این شرایط قوه قضائیه کماکان نسبت به وضعیت حقوقی این زندانی بیاهمیت است. از این رو آقای ناصری نیز زمانی که در بیمارستان به هوش آمد از دریافت سرم خودداری کرده و بر اعتصاب خود پافشاری میکند”. این زندانی سنی مذهب پیش از این نیز در روز شنبه ۲ تیرماه پس از وخامت حالش، از رفتن به بهداری و تزریق سرم خودداری کرده بود. ادامهی مطلب
ژوئن 28
شیدا قدوسی، شهروند بهایی به مرخصی اعزام شد
شیدا قدوسی، شهروند بهایی که بیش از یک سال است در زندان گرگان تحمل حبس میکند، روز گذشته ۶ تیرماه به مرخصی ۱۰ روزه اعزام شد.
به گزارش هرانا، خانم قدوسی پیشتر در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تقلیل یافت.شیدا قدوسی، شهروند بهایی محبوس در زندان گرگان روز چهارشنبه ۶ تیرماه به مرخصی ۱۰ روزه اعزام شد. شیدا قدوسی، شهروند بهایی که مادر دو فرزند است در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تقلیل یافت. گفتنی است در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ماموران وزارت اطلاعات در شهرهای گرگان و مینودشت با مراجعه به منزل بهائیان این شهر بسیاری از آنان ازجمله خانم قدوسی را بازداشت کردند. آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند بهایی به همراه دو تن دیگر به نامهای پونه ثنائی و هنا کوشکباغی در تاریخ ۶ دیماه ۱۳۹۴ برگزار شد که طبق روال جلسات دادگاه قبل، برای متهمان برگه احضاریه فرستاده نشده بود و متهمان در دادگاه غایب محسوب گردیدند که با پیگیری ایشان و وکلای مربوطه، فرصت دفاع حاصل گردید. ادامهی مطلب
ژوئن 26
فرمان و انجام حکم اعدام در خرداد ۱۳۹۷
تهیه و تنظیم گزارش و نمودار :احسان حیاک Ehsan Hayak
فرمان و انجام حکم اعدام در خرداد ۱۳۹۷
با توجه به سانسور خبری حاکم بر رسانه های ایران، آنچه در پی میآید گزارشی است کوتاه و فشرده ازنقض حقوق جامعه ایران در محدوده اعدام شهروندان، طی دوره زمانی یک ماه گذشته، که نمیتواند بازتابدهنده کامل این قتل دولتی باشد.
ژوئن 25
صدور احکام جدید برای ۳۴ تن از دراویش محبوس در زندان تهران بزرگ , ۱۱۴ سال حبس و ۲۹۶ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید
با توجه به آغاز محاکمه دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی , محبوس در زندان تهران بزرگ برای ۳۴ تن از آنها در مجموع ۱۱۴ سال حبس و ۲۹۶ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید نیز صادر گردیده است .
به گزارش مجذوبان نور , احکام صادره از سوی شعب ۱۵ و ۲۶ دردادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضیان ابوالقاسم صلواتی و ماشالله احمدزاده برای ۹ نفر از درویشان محبوس در تیپ سه و چهار زندان تهران بزرگ صادر و به آنها ابلاغ گردیده است . بنا به اخبار دریافتی تمامی این افراد در طی روند بازجوئی و دادرسی پرونده خود از حفوف قانونی خود یعنی حق انتخاب وکیل و رعایت مسائل حقوقی که به عنوان حق برای یک متهم در نظر گرفته شده است و در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقهای بین المللی به آنها اشاره شده است محروم بوده اند و در یک فرآیند غیر قانونی و کاملا فرمایشی مورد محاکمه قرار گرفته اند . منابع مطلع به حقوق بشر در ایران گفته اند در اکثر مواقع طول زمان محاکمه اکثر این افراد کمتر از ده دقیقه بوده است و یا اکثرا با سوالهای عقیدتی که جنبه تفتیش عقیده دارد نیز مواجه شده اند . از سوی دیگر بسیاری از این افراد از نظر جسمانی دارای مشکلاتی هستند که نیاز به رسیدگی های درمانی دارند ولی هیچ گونه توجهی در این زمینه به انها نیز نمی شود . بنابر این گزارش، احکام صادره به شرح زیر میباشد : ادامهی مطلب
ژوئن 25
تداوم بازداشت یک نوکیش مسیحی در زندان بابل
تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یک نوکیش مسیحی ساکن قائمشهر در بازداشتگاه اداره اطلاعات .
به گزارش محبت نیوز , محمدعلی یساقی از رهبران کلیسای خانگی ساکن قائمشهر به اتهام برگزاری مراسم عشاء ربانی و تشکیل کلیسای خانگی و برگزاری مراسم دعا توسط اطلاعات حوزه بابلسر شناسایی و بازداشت شده است. این شهروند مسیحی پس از بازداشت و طی مراحل مختلف بازجویی به زندان بابل منتقل شده است و علیرغم گذشت زمان بصورت بلاتکلیف کماکان در همین محل به سر می برد. «محمدعلی یساقی» از رهبران کلیسای خانگی ساکن قائمشهر در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ به اتهام برگزاری مراسم عشاء ربانی و تشکیل کلیسای خانگی و همچنین برگزاری مراسم دعا توسط اطلاعات حوزه بابلسر شناسایی و بازداشت شد. این نوکیش مسیحی پس از تحمل ۱۵ روز حبس در سلول انفرادی بدون حکم رسمی و تفهیم اتهام به زندان «متی کلا» بابل منتقل و همچنان بلاتکلیف در زندان بسر می برد. اطلاعات دقیقی از وضعیت و سلامتی نامبرده دردست نیست.«محمدعلی یساقی» که در بین ایماندارن مسیحی شمال کشور با نام (استیفان) شناخته می شود از بیست سال پیش به مسیحیت گرویده است. ادامهی مطلب
ژوئن 25
بازداشت دو طلبه اهل سنت دیگر در جاسک
دو طلبه اهل سنت بلوچ در شهرستان جاسک استان هرمزگان بازداشت شدند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، “هارون پناهنده” و “موسی گنگذاری” دو طلبه اهل سنت بلوچ، در تاریخ ۱ تیرماه ۱۳۹۷ در روستای گتان شهرستان جاسک بازداشت شدند. بازداشت این دو نفر به ماموران لباس شخصی نسبت داده شده و از علت بازداشت آنها اطلاعی در دست نیست. هارون پناهنده برادر حبیب الله پناهنده است که ۲۸ فروردین امسال بازداشت شد و علیرغم گذشت بیش از دو ماه هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است. این افراد طلبه اهل سنت در حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون سرباز در جنوب استان سیستان و بلوچستان هستند و برای گذراندن تعطیلات به شهر خود بازگشته بودند. هر سه نفر به بندرعباس منتقل شدند. بر اساس گزارش سالیانه منتشر شده مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در طول سال ۱۳۹۶، ۶۸۸۳ شهروند در ایران به علت عقیدتی یا سیاسی بازداشت شدند. از این میان ۱۲۸۱ شهروند در ایران بهصورت انفرادی به دلایل عقیدتی، سیاسی یا امنیتی بازداشت شدند. ادامهی مطلب







