آناهیتا حر، دانشجوی بهائی مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی رسام کرج به دلیل بهائی بودن از دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل محروم شد.
به گزارش هرانا ، آناهیتا حر، دانشجوی بهائی مقطع کاردانی پیوسته رشته نقشهکشی معماری دانشگاه غیرانتفاعی رسام کرج، به دلیل بهایی بودن از این دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل محروم شد. یک منبع مطلع در گفتگوئی با گزارشگر هرانا گفت: “آناهیتا حر شهروند بهایی ساکن کرج در سال ۹۵ مانند تعداد اندکی از دانشجویان بهایی دیگر امکان حضور در دانشگاه را پیدا کرد ولی پس از دو سال از دانشگاه رسام کرج به دلیل بهایی بودن اخراج شد”. با وجود محرومیت شهروندان بهایی از تحصیل در دانشگاهها، برخی از این شهروندان گاها موفق به ورود به دانشگاه شده و پس از مدتی به بهانههای مختلف توسط مسئولین از ادامه تحصیل محروم میمانند. حقوق بشر در ایران پیشتر نیز در گزارشهایی خبر از اخراج دانشجویان بهایی در شهرهای مختلف کشور داده است. پیش از این حقوق بشر در ایران , طی هفته جاری طی چند گزارش از اخراج سه دانشجوی بهایی دیگر به نامهای “شقایق ذبیحی امریی” (دانشجوی مقطع کاردانی پیوسته رشته نقشه کشی معماری دانشگاه غیرانتفاعی رسام کرج) “نیکان شیدان شیدی” (دانشجوی ترم سه مقطع کاردانی رشته قالبسازی دانشکده فنی انقلاب تهران) و میثاق اغصانی (دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه پیامنور ارومیه) خبر داده بود. ادامهی مطلب








