مظاهر حیدری پس از دوختن پلک‌‌هایش از حبس آزاد شد

بر اساس خبر رسیده به ایران‌وایر، مظاهر حیدری، درویش گنابادی زندانی، روز شنبه ۱۰ شهریور در حالی که در بیمارستان به سر می‌برد، از حبس آزاد شد.

در تصاویری که از مظاهری حیدری در بیمارستان و پس از آزادی منتشر شده است، اثر دوخته شدن پلک‌ها و لب‌ توسط این زندانی سیاسی دیده می‌شود.

آقای مظاهری که از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ایران است، روز شنبه سوم شهریور به دلیل شرایط وخیم جسمی، کاهش شدید وزن و عفونت دهان و دندان از زندان شهرکرد به بیمارستان منتقل شده بود.

پیش‌تر یک منبع مطلع به ایران‌وایر گفته بود که مظاهر حیدری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری شده و با این وجود به جز سِرُم و مایعات، حاضر به شکستن اعتصاب غذایش نشده است.

مظاهر حیدری بیستم مرداد در پیامی از زندان گفته بود که در اعتراض به عدم آزادی علی‌رغم وعده مسئولین قضایی، مجددا اعتصاب خواهد کرد و لب‌ها و پلک‌هایش را خواهد دوخت.

آقای حیدری در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر ماه به دلیل خونریزی معده و چسبندگی روده در نتیجه اعتصاب غذای خشک به بیمارستان هاجر شهرکرد منتقل شده و پس از دو روز به زندان بازگردانده شده بود.

مظاهر حیدری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری جنبش «زن، زندگی، آزادی» است. پیش از اعتراضات سراسری، او از درویشان گنابادی بود که به‌خاطر وقایع «گلستان هفتم» در تهران بازداشت شد و یک سال را در زندان سپری کرد.

وی در خردادماه امسال، به صورت غیابی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرکرد به ریاست قاضی بلانیان، از بابت اتهاماتی از جمله تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به مجموعا چهل ماه حبس تعزیری محکوم شد.