احضار و بازجویی یک روحانی اهل سنت توسط اطلاعات سپاه

روز سه شنبه ششم تیرماه، محمد اسلام عبدالزهی، روحانی اهل سنت، توسط سازمان اطلاعات سپاه شهرستان ایرانشهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. احضار و بازجویی این روحانی اهل سنت به دلیل حمایت از مولوی عبدالحمید صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز سه شنبه ششم تیرماه ۱۴۰۲، محمد اسلام عبدالزهی، روحانی اهل سنت توسط سازمان اطلاعات سپاه شهرستان ایرانشهر احضار شد.

بر اساس این گزارش، آقای عبدالزهی به دلیل فعالیت و حمایت از مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان در فضای مجازی مورد بازجویی قرار گرفته است.

محمد اسلام عبدالزهی، امام جماعت روستای توکر از توابع شهرستان ایرانشهر پیشتر به علت اعلام همبستگی با مولوی عبدالحمید از سمت امام جمعه روستای آزمن آباد واقع در شهرستان ایرانشهر برکنار شده است.

لازم به ذکر است، طی روزهای اخیر، حال‌ وش که اخبار نقض حقوق بشر در منطقه سیستان و بلوچستان را پوشش می دهد، گزارش داد که “انتظامات مسجد مکى زاهدان فردی را شناسایی و دستگیر کرده که از طرف اطلاعات سپاه پاسداران ماموریت داشت در پوشش طلبه علوم دینی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی را با سم ترور کند.”

در پی رسانه ای شدن این موضوع، علی مصطفوی نیا، رئیس‌ کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: “مسجد مکی باید ‌ثابت کند که این شخص قصد داشته‌ است طلاب و مولوی عبدالحمید را مسموم کند و اگر ثابت نشود باید در برابر قانون پاسخگو باشند.”

به دنبال این موضوع، برخی از بستگان و افراد نزدیک به امام جمعه اهل سنت زاهدان از جمله عبدالنصیر شه بخش، نوه مولوی عبدالحمید و اسامه شه بخش، فیلمبردار مسجد مکی زاهدان و شماری از شهروندان از جمله عصمت الله ریگی مرام، قاسم ریگی مرام، عمران براهویی و علی احمد لجه ای بازداشت شدند.