دادگاه سه «نوکیش مسیحی» پس از ۴۰ روز بلاتکلیفی برگزار خواهد شد

بازداشت نوکیشان مسیحی در ایران در شرایطی صورت می گیرد که به نظر می‌رسد بین نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی به طور مشخص اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات اختلاف زیاد شده است.

محبت نیوز»- به گزارش منابع مطلع دادگاه سه نوکیش مسیحی به نام‌های راضیه (مارال) کهزادی، زهرا (یلدا) حیدری و شیلان اورامی نژاد پس از حدود یک ماه و نیم بازجویی در زندان اوین روز یکشنبه ۱۱-تیرماه ۱۴۰۲ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد برگزار خواهد شد.
این سه نفر که هنوز به طور مشخص تفهیم اتهام نشده‌اند در ۱۹ اردیبهشت ماه سال‌جاری توسط عوامل سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در منازل خود بازداشت شده اند و ۴۰ روز وضعیت آنها نامشخص بود تا اینکه به خانواده‌هایشان فرصت ملاقات کوتاه داده شد.
طبق اعلام «سازمان مسیحی مهر» شیلان اورامی نژاد و زهرا حیدری، با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شده‌اند اما مارال کهزادی همچنان در بازداشت به سر می‌برد. میزان وثیقه دریافتی از این نوکیشان مسیحی مشخص نیست.
براساس گزارش‌ نزدیکان آنها این افراد از حق داشتن وکیل محروم هستند و مجبورند در روند دادگاه به همان وکیل تسخیری که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی معرفی می‌کند، اعتماد کنند!
مأموران امنیتی هنگام بازداشت آنان بدون هیچ توضیحی براساس دستور نهادهای امنیتی منزل‌شان را تفتیش و وسایل شخصی آنها از جمله کامپیوتر و کتاب مقدس و جزوات مسیحی را ضبط کردند و با خود بردند.
“حمید حاتمی” عضو «سازمان مسیحی مهر» به «صدای آمریکا» گفته بود که وقتی خانواده‌هایشان در زندان با آنها ملاقات کردند، «وضعیت جسمانی خوبی نداشتند.»
بازداشت این نوکیشان در شرایطی صورت گرفت که به نظر می‌رسد بین نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی به طور مشخص اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات اختلاف زیاد شده است. یکی از موارد اختلاف آنها موازی‌کاری و دخالت در مأموریت‌هاست.
مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ۲۵ خرداد در مشهد نشست مشترک برگزار کردند. در آن نشست تأکید شده بود.
“محمد کاظمی” رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز اظهار داشت «برای انسجام و وحدت بین نهادهای اطلاعاتی اقدام مشترک، مأموریت مشترک، کیس مشترک و تشکیل قرارگاه عملیاتی مشترک لازم است.