محکومیت دو مربی عرفان حلقه به ۷ سال حبس؛ عفو و تعلیق ۴ مربی دیگر

Capture

دادگاه انقلاب دو تن از مربیان عرفان حلقه را به‌اتهام “توهین به مقدسات” مجموعاً به هفت سال حبس محکوم کرد.

حلقه نیوز – بر اساس حکم دادگاه انقلاب، دو نفر از مربیان عرفان حلقه به مجموع هفت سال حبس محکوم و روز گذشته (سه‌ شنبه) برای اجرای حکم و تحمل حبس به زندان اوین معرفی شدند.

خبرگزاری حکومتی تسنیم با انتشار این خبر، بدون ذکر نام این دو تن افزود: «چندی پیش نیز ۱۲ نفر از مسترهای عرفان حلقه،در مجموع به ۲۴ سال زندان و پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان جریمه به اتهام “تحصیل مال نامشروع” محکوم شدند» اما تعداد مربیان محکوم شده ۴ نفر و مجموع سالهای حبس، ۱۳ سال نسبت به خبری که شش ماه پیش منتشر شده بود کاهش پیدا کرده است. در خبر قبلی که شش ماه توسط خبرگزاری فارس و بی بی سی فارسی اعلام شده بود، تعداد مربیان محکوم شده ۱۶ نفر و مجموع سالهای حبس آنها ۳۷ سال اعلام شده بود. در طی ماه های گذشته، احکام برخی از مربیان عرفان حلقه در دادگاه تجدید نظر کاهش پیدا کرد و چندتن از مربیان سابق عرفان حلقه با امضای تعهدنامه هایی و قول همکاری با حکومت ایران و مسئولین این پرونده، برای مقابله با عرفان حلقه و با پذیرفتن نقش «ستون پنجم» حکومت در داخل بدنه عرفان حلقه، عفو شده و یا حکم آنها تعلیق شده است.

خبرگزاری حکومتی تسنیم در ادامه خبری که منتشر کرده است مدعی شده است که «دادگاه انقلاب حکم بدوی را در خصوص محمدعلی طاهری صادر و به وکیل مدافع وی ابلاغ کرده اما پرونده با اعتراض متهم به حکم صادره، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده است».
این در حالی است که عده ای از شاگردان محمدعلی طاهری عقیده دارند وی زمستان سال گذشته خورشیدی زیر شکنجه و اعتصاب غذا در مکانی خارج از زندان اوین، درگذشته است، خبری که با انتشار در روزنامه دیلی تلگراف، توجهات جهانی را به سوی خود جلب کرده است.