محسنی اژه ای: بعید میدانم حکم محمد علی طاهری تایید شده باشد

Capture

محسنی اژه ای در هشتاد و چهارمین نشست خبری خود  در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حکم محمد علی طاهری اعلام کرد که بعید میداند حکم وی تایید شده باشد.

حلقه نیوز – غلامحسین محسنی اژه ای، که از شهریور ۱۳۹۳ به عنوان معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه و پیش از آن به عنوان دادستان کل کشور، بارها درمورد محمد علی طاهری اظهار نظر کرده است، این بار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با حکم محمد علی طاهری، اعلام کرد که «اتفاق جدیدی نیافتاده است و بعید می داند که حکم وی صادر شده باشد.» وبسایت شفاف نزدیک به نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، این گفته اژه ای را تیتر اصلی خبر نشست مطبوعاتی قرار داده است.

ماه پیش، پس از بارها اعلام اخبار ضد و نقیض از سوی وکیل و رسانه های حکومتی، سرانجام وبسایت میزان وابسته به قوه قضاییه، خبر از صدور حکم اعدام محمد علی طاهری داد که پس از اعلام این حکم، رسانه ها، مجامع حقوق بشری و حتی وزارت امور خارجه امریکا نیز به صدور حکم اعدام محمد علی طاهری پرداخت و آنرا محکوم کرد.

در همین رابطه تظاهرات های متعددی در کشور های مختلف در حمایت از محمد علی طاهری و درخواست برای رویت وی برگزار شد

اما از طرفی، عده دیگری از شاگردان محمد علی طاهری معتقدند وی در زمستان سال گذشته زیر شکنجه و اعتصاب غذا از دست رفته است و صدور حکم اعدام و احتمالا لغو آن جزئی از برنامه از پیش نوشته شده حکومت برای سرپوش گذاشتن بر جنایتی است که در حق آقای طاهری اتفاق افتاده است، خبری که بازتاب جهانی داشت و دیلی تلگراف نیز به طور مفصل به آن پرداخته است.

همچنین این گروه از شاگردان آقای طاهری معتقدند حکومت ایران با این اخبار زمان بیشتری میخرد تا آموزه های آقای طاهری را بیش از پیش اسلامیزه کرده و قسمتهایی از آنرا که باب میل مراجع تقلید شیعه نیست و به خاطر همان قسمتها آقای طاهری را دستگیر و شکنجه میکرده اند، به مرور از آموزه های وی حذف کند. خواسته این گروه از هواداران محمد علی طاهری، ملاقات با ایشان در فضایی عمومی و شنیدن خبر سلامتی وی از زبان خودش است، چرا که عقیده دارند تنها در این صورت میتوان از زنده بودن آقای طاهری اطمینان داشت. خواسته ای که هنوز حکومت نتوانسته است آنرا اجرا نماید.