منصور چوپانی، در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زد

خبرگزاری هرانا – منصور چوپانی، زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه از امروز دست به اعتصاب غذا زد. گفته می شود که اعتصاب این زندانی در اعتراض به بی توجهی مسئولین زندان و مقامات قضایی به درخواست عفو مشروط و انتقال وی به زندان محل سکونتش است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۷ مردادماه ۱۳۹۸، منصور چوپانی، زندانی سنی‌مذهب در اعتراض به عدم پاسخگویی به درخواست عفو مشروط و انتقال وی به زندان محل سکونتش دست به اعتصاب غذا زد.

ادامه‌ی مطلب

بازداشت یاسین عظمی توسط نیروهای امنیتی در جوانرود

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته یک شهروند سنی مذهب در شهرستان جوانرود واقع در استان کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته یک شهروند سنی مذهب در شهرستان جوانرود بازداشت شده است.

ادامه‌ی مطلب

جلسه دادگاه توحید قریشی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات توحید قریشی، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج روز دوشنبه در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. این جلسه دادگاه در ارتباط با پرونده ای است که اخیرا در زندان علیه وی مفتوح شده است. وی پیشتر نیز به دادگاه منتقل شده و به دلیل اعتراض آقای قریشی مبنی بر عدم رعایت حقوق قانونی‌ اش جلسه دادگاه به روز دیگری موکول شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۷ مردادماه ۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات توحید قریشی، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج برگزار شد.

ادامه‌ی مطلب

گزارش صوتی جلسه مشترک کمیته‌ دفاع از حقوق زنان و نمایندگی اتریش،27 جولای 2019

جلسه مشترک سخنرانی اعضای کمیته دفاع از حقوق زنان و نمایندگی اتریش، در تاریخ 27 جولای 2019 ساعت 19 به وقت اروپای مرکزی، با حضور اعضای کمیته و نمایندگی، جمعی از فعالان حقوق بشر و میهمانان دیگر در فضای مجازی پالتاک برگزار گردید. در این جلسه در رابطه با موضوعات گزارش و تحلیل موارد نقض موارد نقض حقوق زنان، تحلیل مواد 6 و 7 کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان، حقوق سیاسی و اجتماعی زنان، جایگاه زنان در جنبش دانشجویی، چرایی صدور اطلاعیه 1151 و در آخر با بحث آزاد با عنوان برابری بحث و گفتگو شد که علاقه‌مندان می‌توانند گزارش جلسه فوق را از فایلهای ضبط شده زیر شنوا باشند:

 سمیرا فیروزی بویاغچی: گزارش و تحلیل موارد نقض موارد نقض حقوق زنان در ماه گذشته

محمد رسولیان: تحلیل و بررسی مواد 6 و 7 کنوانسیون رفع هر گونه تبعیض علیه زنان و مقایسه آن با شرایط روز ایران

مهرنوش ایمانی چگینی: حقوق سیاسی و اجتماعی زنان

مینا فرشی: جایگاه زنان در جنبش دانشجویی

نیلوفر ایمانیان: چرایی صدور اطلاعیه 1151 کمیته زنان در خصوص حجاب

بحث آزاد: برابری

گزارش صوتی جلسه سخنرانی کمیته دفاع‌از‌حقوق‌کودک‌ونوجوان در تاریخ ۲۶جولای‌۲۰۱۹

جلسه سخنرانی اعضای کمیته دفاع‌از‌حقوق‌کودک‌ونوجوان در تاریخ ۲۶جولای‌۲۰۱۹ با حضور اعضای کمیته و جمعی از فعالان حقوق بشر و میهمانان دیگر در فضای مجازی پالتاک برگزارگردید در این جلسه در رابطه با موضوعات گزارش‌خبری‌وتحلیل‌آن‌در‌ماه‌ خرداد‌ ۹۸و ماده‌ دوم‌ ازاعلامیه‌ جهانی‌ حقوق‌ بشر(عدم‌تبعیض)وبرده‌داری‌ و‌کودکان‌ و وبیسوادی‌ درایران وکودکان‌ وقرائت‌اطلاعیه‌۱۱۳۵کمیته‌دفاع‌از‌حقوق‌کودک‌ و نوجوان بحث و گفتگو شد که علاقه مندان میتوانند گزارش جلسه فوق را از فایلهای ضبط شده زیر شنوا باشند.:

سعید دلگرم:گزارش‌خبری‌وتحلیل‌آن‌در‌ماه‌ خرداد‌ ۹۸

سمانه محبی: ماده‌ دوم‌ ازاعلامیه‌ جهانی‌ حقوق‌ بشر(عدم‌تبعیض)

زهره حیدری شاهی:برده‌داری‌ و‌کودکان‌

امیر رضا یغمور:بیسوادی‌ درایران وکودکان‌

لیدا اشجعی:قرائت اطلاعیه 1135 کمیته دفاع از حقوق کودک

بحث ازاد:آموزش و پرورش و سند 2030 یونسکو

گزارش صوتی جلسه سخنرانی نمایندگی بادن وورتمبرگ، در تاریخ 25 جولای 2019

جلسه سخنرانی نمایندگی بادن وورتمبرگ، در تاریخ 25 جولای 2019 در ساعت 17 به وقت اروپای مرکزی با حضور اعضای نمایندگی، جمعی از فعالان حقوق بشر و میهمانان دیگر در فضای مجازی پالتاک برگزار گردید. در این جلسه در رابطه با موضوعات : بررسی ماده 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر و مقایسه آن با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و شرایط اجرائی آن، گزارش ماهیانه نقض حقوق بشر در ایران در تیر ماه 1398، جنبش دانشجویی سال 1378 ، مدیریت رسانه در ایران توسط آقای امید شیر محمدی، وقایع 88 تا 98 صحبت شدو در آخر بحث آزاد با موضوع راه های منطقی مقابله با ظلم برگزار گردید که علاقه مندان میتوانندبا مراجعه به لینک های زیر موضوعات مطرح شده را شنوا باشند :

زهرا اسدی: بررسی ماده 11اعلامیه جهانی حقوق بشرو مقایسه آن با قانون اساسی

محمدرضا چنگیزی: گزارش ماهیانه نقض حقوق بشر در ایران در تیر ماه 98

حامد غریب زاده: نبش دانشجویی سال 78

امید شیر محمدی: مدیریت رسانه در ایران

مینا فرشی: 88 تا 98

بحث آزاد : بررسی راهکارهای منطقی مقابله با ظلم

اطلاعیه ۱۱۵۳کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو در خصوص درمان و دارو

«وضعیت درمان بی درمان در ایران»

به باور بسیاری ازسیاستمداران و قانون گذاران در سراسر جهان مقوله سلامت یکی از مهمترین ارکان یک کشورمی باشد و برخی اهمیت آن را با آموزش و پرورش یکسان می دانند. دولت جمهوری اسلامی ایران به رغم ادعای خودکفایی درتولید دارو، طبق مطالعات موردی انجام شده ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی خود را وارد می کند. این بدان معناست که بازار دارو مانند دیگر ضروریات مردم، تحت تاثیر ارز، تورم، مافیا، آقازاده ها و…خواهد بود و بار این مشکلات بردوش مردم بخصوص اقشار کم درآمد می باشد.

۱ . معاون درمان تامین اجتماعی:

درحال حاضرهیچ کمبود دارویی در داروخانه ها نداریم.

۲ . وزیربهداشت:

هزینه سرسام آور درمان هر سال 7درصد جمعیت ایران رازیر خط فقر می برد.

۳ . وزیر بهداشت:

کمبود داروی اساسی نداریم.

با ادامه روند فعلی سلامت و بهداشت جامعه ایران با خطرات جدی روبرو خواهد شد.دراین جدال مرگ و زندگی ،بیماران خاص اما شرایط نگران کننده تری دارند.بیماران سرطانی، افرادی بانقص در سیستم ایمنی، بیمارانM.S، بیماران S.M.A، بیماران با نقص متابولیکی و …این بیماران علاوه بر رنج بیماری باید سختی هزینه ها و کمبودها راهم تحمل کنند و بارها برای مطالبات نیازهای دارویی و هزینه های گزاف دست به  دامن مسئولین شده و حتی تجمع و اعتراض کرده اند.

متولیان امر با اظهارات متناقض و بی پایه از پاسخگویی ورفع مشکل شانه خالی می کنند و حتی در اظهار نظر بی شرمانه از سوی وزیر بهداشت سابق که گفتند :آیا مردم حاضرند ما برای ۲ سال طول عمر بیشتر یک میلیارد تومان هزینه کنیم!؟

گاهی تحریمها و کمبود بودجه را مقصر می دانند وبا صدور بخشنامه وآیین نامه هایی نوبرانه همچون استفاده مجدد ازبرخی تجهیزات پزشکی در بیمارستانها ،سعی در حل مشکل دارند. درمورد تحریمها همین بس که در شرایط تحریم ،سیل داروهای تقلبی چینی،هندی و ترکیه ای به کشور سرازیر شدند که متاسفانه در مواردی بدلیل مصرف داروی بیهوشی و آنتی بیوتیک تقلبی منجر به مرگ تعدادی از هموطنانمان گردید.

محمدجواد ظریف:جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته به توزیع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به سوریه می پردازد!!!؟

۱ . دکتر سید علی ناظمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران: بیشترین داروهای تقلبی آنتی بیوتیکها هستند.

۲ . ارسال بیش از ۲۰۰ تن دارو به همراه تجهیزات پزشکی در مراسم راهپیمایی اربعین به کشور عراق.

۳ . سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به خبرکشف محموله بزرگ شربت های قلابی کودکان: مردم حتما پس از تهیه دارو اصالت آنرا استعلام کنند!!

در آخرین مورد پخش گسترده شربت ضد آلرژی خبرساز شده است.ازسوی دیگر شاهد بروز پدیده قاچاق دارو به کشورهای همسایه هستیم داروهایی که با پول ملت ایران وارد میشود و باید به دست بیماران برسد بعضا حتی بصورت چمدانی قاچاق میشود.

طبق قانون دولت مکلف است بخشی از بودجه سالانه کشور را در قالب بودجه سلامت از محل یارانه ها در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد و درنهایت به دست سازمانها و مراکز درمانی و پزشکی برسد و از این طریق تعادل و بقای خدمات تضمین میگردد.
اما از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد این رویه دچار بی نظمی شد به طوریکه عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفته: اگربا کمبود دارو مواجه شدیم نباید مراکز دارویی را مقصر بدانیم بلکه مقصر اصلی دولتمردان هستند که برای پرداخت مطالبات آنها چاره اندیشی نکرده اند.

ما اعضاء کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو با استناد به اعلامیه جهانی حقوق بشربخصوص ماده ۳:(حق حیات برای همه) ماده ۲۲: (حق امنیت اجتماعی) ماده ۲۵ (حق رفاه ازحیث خوراک،مراقبتهای طبی و خدمات اجتماعی )، ماده۲۸(حق برقراری نظم ) و همچنین اجرای اهداف ۱۷ گانه سند ۲۰۳۰ یونسکو بخصوص هدف سوم: تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین  و هدف دهم: کاهش نابرابری در درون ودر میان کشورها، لازم و ضروری می دانیم و از سازمان ها و نهادهای دخیل در بهداشت و درمان وقت ایران می خواهیم که مطابق مقررات و شرح وظایفشان هر چه سریعتر مشکلات درمانی مردم را بر طرف نموده و زمینه مناسب برای پیشگیری از معضلات و جلوگیری از تلفات جانی و مالی فراهم آورند.

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران 

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو 

اطلاعیه ۱۱۵۶ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی در خصوص اعدام در ایران

عفو بین الملل: بدون احتساب چین، یک سوم اعدام های کل جهان در ایران انجام میشود، ایران با ۲۵۳ مورد مجازات اعدام « ثبت شده »، پس از چین در صدر کشورهایی است  که مجازات اعدامرا به اجرا می گذارد .

و ما فعلان در کانون دفاع از حقوق بشر در ایران با اطمینان اعلام مکنیم که واقعیت آمار اعدام هرساله در ایران بسیار فراتر از آمار «ثبت شده» است، زیرا بیش از ۷۲ درصد اعدام ها بصورت “مخفیانه” انجام می پذیرد و سوابق امر نشان داده است که دولت یا نهاد قضایی نه تنها آن را اعلام نمی کند بلکه با تدابیر مختلف امنیتی همراه با هشدار و تهدید خانوده آنان را نیز از این امر منع مینمایند.

از سوی دیگر بهنگام مقایسه جمعیت ۸۰ ملیونی ایران با جمعیت فعلی کشور چین که بیش از یک ملیارد و چهارصد ملیون نفر است، در می یابیم که حتی بدون احتساب اعدام های “مخفیانه” هم  متاسفانه ایران در صدر فهرست کشورهائی  قرار خواهد گرفت که به انجام این کشتار قانونی می پردازد.  و این در حالیست که به رغم اعتراضات و محکوم نمودن دولت ایران از سوی فعالین و سازمان های مختلف مدافع حقوق بشر، همچنان بازداشت، زندان، ضرب و شتم، کشتار و اعدام ( و بیشتر به صورت مخفیانه)  در ایران امروز ادامه دارد  با اتهاماتی واهی، بدون مدرک ویا دلایل کافی، بدون برخورداری از حق وکیل، و حتی در برخی موارد  بصورت غیابی و با استناد به « حکم قَسامه»  به مرحله اجرا گذاشته میشود، یعنی با سوگند یاد کردن ۵۰ نفر از سوی دوستان و آشنایان شاکی!؟.

آمار و ارقام در گزارش های مختلف از اعدام ها ی ثبت شده در سه ماهه اخیر نشان از رشد مجدد انجام این مجازات ضد بشری دارد، یعنی در اردیبهشت ماه گذشته برای ۹ نفر حکم اعدام صادر شده است و ۲۱ انسان نیز بصورت های مختلف اعدام شده اند،  خرداد ماه با ۱۶ حکم صادر شده و۱۷ اعدام شده به پایان رسید و در ماه گذشته ( تیر ماه) نیز متاسفانه ۱۴ انسان با حکم اعدام روبرو بوده اند و دولت جمهوری اسلامی ایران، ۳۲  نفر را نیز به جوخه های مختلف سپرده شده است.

در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹میلادی ۱۱۰ حکم اعدام در زندان‌های مختلف ایران یا در ملاءعام به ثبت رسیده است و این جمله در حالیست که یک مدیر کل در وزارت اطلاعات از بازداشت ۱۷ تن با اتهام “جاسوسی برای امریکا” و صدور حکم اعدام برای برخی از آنان با اتهام «افساد فی‌الارض»  حبر داده است که اعدام  (جلال حاجی زوار)  کارمند سابق وزارت دفاع به جرم جاسوسی برای آمریکا، جدا از۱۷ نفر یاد شده است و یا مرگ مشکوک بنیامین آلبوغبیش در بازداشتگاه اطلاعات اهواز و….

عوامل اجرائی در سازمان ها، نهاد ها و ارگان های مختلف دولت برای حفظ قدرت، سالهاست که از حربه اعدام برای استحکام و بقای خویش استفاده میکنند و با اتهامات واهی، محاکمات غیر عادلانه و احکام از قبل صادر شده، صدها تن از شهروندان مخالفان، مبارزان و فعالین سیاسی و مدنی را  را از اساسی ترین حقشان که همانا حق زندگی است محروم می سازند، از جمله فعالان محیط زیست که به اتهام افساد فی الارض و با بی عدالتی  به اعدام محکوم شده اند.

اعلام تصویب و ابلاغ«آیین‌نامه» پیوند اعضای محکومان به اعدام توسط ابراهیم رییسی، رییس قوه قضائیه و لازم الاجرا بودن آن برغم مخالفت‌های جامعه پزشکی، برگۀ ننگین دیگری است از تاریخ نظام ضد بشری در ایران.

ما همصدا با کلیه فعالین، همسو با نهادها و سازمانهای مدافع حقوق بشری، براساس مواد ۳ (حق زندگی، ازادی وامنیت فردی)، 5 (ممنوعیت شکنجه و ازار و مجازات غیر انسانی)، ۹ (ممنوعیت توقیف وحبس وتبعید خودسرانه) و۱۱(حق بیگناه شناخته شدن تاهنگام اثبات جرم در یک دادگاه عادل وعلنی) از اعلامیه جهانی حقوق بشر، و با تاکید بر اهداف ۱۷ گانه سند ۲۰۳۰ یونسکو خواستار بررسی و تحقیق در مورد چگونگی کشته شدن بنیامین آلبوغبیش در بازداشتگاه اطلاعات اهواز و حذف مجازات اعدام برای تمام انسانها بویژه هم میهنان خویش در ایران بوده، ضمن محکوم نمودن صدور و اجرای اینگونه احکام ضد انسانی از جامعه جهانی، سازمان ملل و اتحادیه اروپا می‌خواهیم که لغو اعدام بخصوص اعدام نوجوانان، زندانیان عقیدتی و سیاسی را در صدر گفتگوهای خود با دولتمردان و مسئولین دولت ایران قرار دهند.

1156

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

فراخوان جلسه مجمع عمومی ماهیانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ۰۴ آگوست ۲۰۱۹

فراخوان جلسه مجمع عمومی ماهیانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۰۴ آگوست ۲۰۱۹ ساعت ۱۶:۰۰

اعضا و مسئولین محترم کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

با سلام و درود های صمیمانه

جلسه مجمع عمومی ماهیانه کانون در روز یکشنبه ۰۴ آگوست ۲۰۱۹ ساعت ۱۶:۰۰ به وقت اروپای مرکزی در فضای مجازی پالتاک، اتاق کانون دفاع از حقوق بشردر ایران برگزار خواهد شد.

برنامه های جلسه مجمع عمومی و بررسی وضعیت اداری کانون

 ۱.خوش آمد گویی وگزارش عملکرد روابط عمومی و جلسه ماه گذشته توسط خانم آزاده قریشی(۵ دقیقه)

۲.گزارش  مسئولین نمایندگی ها و بررسی عملکرد آنان توسط اعضاء (هریک۵ دقیقه)

۳.گزارش مسئول امور نمایندگی ها خانم مریم پورحسینی( ۵ دقیقه)

۴.گزارش مسئولین کمیته ها  و بررسی عملکرد آنان توسط اعضاء (هر یک ۵ دقیقه)

۵.گزارش مسئول امورکمیته ها خانم زرین تاج الیاسی (۵ دقیقه)

۶.گزارش کمیته آموزش و پژوهش خانم مریم مرادی (۵ دقیقه)

۷گزارش سردبیر ماهنامه و بررسی عملکرد ماهنامه توسط اعضاء، خانم شبنم رضاوند (۵ دقیقه)

۸.گزارش کتابخانه اینترنتی کانون وبررسی عملکرد آن توسط آقای مهدی گلسفیدی (۵ دقیقه)

۹گزارش بخش امور رسانه و بررسی عملکرد آن توسط خانم رزا جهان بین( ۱۰ دقیقه )

۱۰.گزارش بخش صدا و تصویر و بررسی عملکرد آن توسط اعضاء آقای محمد گلستانجو(۵ دقیقه)

۱۱گزارش رادیوی اینترنتی کانون و بررسی عملکرد آن توسط اعضاء، آقای سعید حسینی(۱۰ دقیقه)

۱۲گزارش مسئول امور ارتباطات و بررسی عملکرد آن توسط اعضاء خانم معصومه توکلی (۵ دقیقه)

۱۳گزارش امور اینترنتی و بررسی عملکرد آن توسط آقای رسول عباسی زمان آبادی (۵ دقیقه)

۱۴.گزارش مالی و بررسی آن توسط اعضاء، آقای پوریا نخبه زعیم(۵ دقیقه)

۱۵.گزارش مسئول سایت انگلیسی کانون و بررسی عملکرد آن توسط اعضا،آقای علیرضا جهان بین (۵ دقیقه)

۱۶.گزارش مسئول سایت فارسی کانون و بررسی عملکرد آن توسط اعضا،آقای ناصر نوروزی بارکوسرایی (۵دقیقه)

۱۷.گزارش مسئول سایت آلمانی کانون و بررسی عملکرد آن توسط اعضا، خانم نیلوفر ایمانیان (۵ دقیقه)

۱۸. گزارش هیئت رئیسه و بررسی عملکرد آن، توسط آقای امیر نیلو (۱۰ دقیقه)

۱۹.پیشنهادات و انتقادات همکاران، بحث گفتگو و نتیجه گیری در خصوص آن ها (۳۰ دقیقه)

   مکان: پالتاک، اتاق کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

Paltalk
Social Issues and Politics
Human Rights
Kanoon Defa az Hoqoq Bashar dar Iran

یادآوری:

۱.حضور کلیه مسئولان و اعضاء کانون به موقع در جلسه لازم و مهم است.
۲.در صورت وجود مشکل و عدم امکان حضور مسئولین و اعضا ضرورت دارد که حداکثر ۲۴ ساعت قبل از آغاز جلسه از طریق ایمیل با معرفی وکیل به هیئت رئیسه و یا روابط عمومی اطلاع رسانی شود .
۳.حضور بموقع شما باعث برگزاری منظم جلسه خواهد گردید و بنا داریم که با همکاری و همراهی شما جلسه در زمان تعیین شده آغاز و پایان یابد.
۴.همکاران محترم پیشنهادات و انتقادات خود را در زمان لازم بیان کرده تا زمان جلسه طبق روال پیش بینی شده برگزار شود .

   محدثه جزایری  

مسئول کمیته روابط عمومی

پنج تن از نوکیشان مسیحی پس از افزایش قرار وثیقه توسط “محمد مقیسه” به زندان اوین منتقل شدند

حقوق بشر در ایران – عبدالرضا علی حق نژاد, شهروز اسلام دوست, بهنام اخلاقی, بابک حسین زاده و مهدی خطیبی, پنج تن از نوکیشان مسیحی غیر تثلیثی, ساکن رشت, از بابت پرونده مفتوحه خود در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران توسط “محمد مقیسه” با استناد به تبصره ماده ۴۸ از حق انتخاب وکیل محروم ماندند. همچنین خلیل دهقانپور, حسین کدیور, کمال نعمانیان و محمد وفادار, ۴ تن دیگر از این نوکیشان مسیحی با توجه به ممانعت “محمد مقیسه” از انتخاب وکیل تصمیم به دفاع از خود بدون حضور وکیل گرفتند.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از سازمان ماده ۱۸, روز چهارشنبه ۲ مردادماه ۱۳۹۸, عبدالرضا علی حق نژاد, شهروز اسماعیل دوست, بهنام اخلاقی, بابک حسین زاده و مهدی خطیبی, پنج تن از نوکیشان مسیحی غیرتثلیثی, ساکن رشت از بابت پرونده مفتوحه خود که درخواست حضور “وحید مشگانی فراهانی” را بعنوان وکیل پرونده خود داشتند در پی ممانعت شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست “محمد مقیسه” فقط قادر به تعیین وکیلی خواهند بود که دادگاه برای آنها تعیین می کند! همچنین خلیل دهقانپور, حسین کدیور, کمال نعمانیان و محمد وفادار, ۴ تن دیگر از این نوکیشان مسیحی در پی ممانعت “محمد مقیسه” از حق انتخاب وکیل تصمیم گرفتند که به تنهائی و بدون حضور وکیل از خودشان در دادگاه دفاع کنند!

ادامه‌ی مطلب