چهار تن از نوکیشان مسیحی با اتمام دوران محکومیت حبس از زندان آزاد شدند

حقوق بشر در ایران – طی روزهای گذشته, بنامهای “میلاد گودرزی”, “یعقوب ناطقی”, “شهاب الدین شاهی” و “علیرضا نورمحمدی”, چهار تن از نوکیشان مسیحی غیر تثلیثی, با توجه به اتمام دوران محکومیت حبس از زندان قزلحصار کرج آزاد شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از سازمان ماده ۱۸, روز سه شنبه ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۸, “میلاد گودرزی”, “یعقوب ناطقی”, “شهاب الدین شاهی” و “علیرضا نورمحمدی”, چهار تن از نوکیشان مسیحی غیر تثلیثی محبوس در زندان قزلحصار کرج که جهت سپری کردن دوران محکومیت حبس ۴ ماهه از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ مسیحیت” که پیش از این توسط دادگاه تجدیدنظر استان البرز محکوم و از تیر ماه سالجاری بازداشت و به این زندان منتقل شده بودند با توجه به اتمام دوران محکومیت حبس آزاد شدند. امین خاکی, متهم ردیف اول این پرونده کماکان در حال سپری کردن دوران محکومیت حبس ۱۴ ماهه خود میباشد.

ادامه‌ی مطلب

یوسف ندرخانی, نوکیش مسیحی پس از ۲۱ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد

حقوق بشر در ایران – طی روزهای گذشته, “یوسف ندرخانی”, نوکیش مسیحی “غیر تثلیثی” محبوس در اندرزگاه ۸ سالن ۱۰ زندان اوین, که در اعتراض به محرومیت از تحصیل ۲ فرزندش دست به اعتصاب غذا زده بود به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داد.

به گزارش حقوق بشر در ایران, روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۸, “یوسف ندرخانی”, نوکیش مسیحی”غیر تثلیثی”, محبوس در اندرزگاه ۸ سالن ۱۰ زندان اوین که در حال سپری کردن دوران محکومیت حبس ۱۰ ساله خود می باشد در اعتراض به ممانعت از تحصیل و امتناع از ثبت نام فرزندانش در مدرسه “به دلیل باروهای مذهبی و عقیدتی آنها” دست به اعتصاب غذا زده بود در پی وعده مسئولان زندان اوین مبنی بر پیگیری موضوع پس از ۲۱ روز به اعتصاب غذای اعتراض خود پایان داد.

ادامه‌ی مطلب

بهاره زینی و سپیده روحانی، دو شهروند بهایی از زندان اصفهان آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – بهاره زینی (سبحانیان) و سپیده روحانی دو شهروند بهایی اهل بهارستان اصفهان روز دوشنبه از زندان اصفهان آزاد شدند. این دو شهروند بهایی در تاریخ ۱ مهرماه سال گذشته به همراه ۷ شهروند بهایی دیگر بازداشت و هر کدام به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی ۳ سال از دوران محکومیت خانم زینی و خانم روحانی قابل اجرا بوده است. همزمان با این شهروندان فوژان رشیدی نیز از این زندان آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۲ مهرماه ۹۸، بهاره زینی (سبحانیان) و سپیده روحانی، دو شهروند بهایی از زندان اصفهان آزاد شدند.

ادامه‌ی مطلب

گزارش صوتی جلسه کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی 12 اکتبر 2019

دوازدهم اکتبر 2019 رأس ساعت 15 جلسه ماهانه کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی آغاز شد که منطبق با 20 مهرماه روز بزرگداشت استاد غزل حضرت حافط بود و تا ساعت 19 و 30 ادامه یافت.در این نشست که مسئولیت آن را آقای محمدعلی محمودزاده رحیم آبادی برعهده داشتند همکاران ما آقایان وحید حسن زاده ابراهیمی، ناصر نوروزی بارکوسرایی، رحمان نبوی نژاد، محمد ابوطالبی و خانم ها مهناز احمدی و الناز اسدی صفا حضور یافتند که هریک پیرامون دلایل، موارد، مسائل ، مشکلات و محرومیت های هموطنانمان در محدوده اقوام و ملیت های مختلف سخن گفتند که بسیار قابل تامل بود، بحث ازاد جلسه نیز بخش دوم از مبحث “مدافعان و ناقضان حقوق بشر در ایران” بود با مشارکت حاضرین مورد بررسی قرار گرفت.کمیته اقوام بدینوسیله مراتب سپاس و قدر دانی خودرا از اقای ابوالفضل ( مازیار) پرویزی که علاوه بر مسئولیت صدابرداری و ادمینی جلسه ادیت فایل های صوتی را نیز انجام دادند اعلام نموده سلامتی و موفقیت ایشان را آرزومند است.چنانچه شما امکان حضور در جلسه یاد شده را نداشتید، فایل های صوتی تهیه شده این امکان را دراختیارتان قرار میدهد.

وحید حسن زاده ابراهیمی:گزارش و بررسی نقض حقوق اقوام و ملل ایرانی درشهریور ۱۳۹۸

رحمان نبوی نژاد: بررسی ماده ۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر و تطبیق آن با قانون اساسی

میان برنامه : مهناز احمدی

محمد ابوطالبی:” چرا اینگونه ایم!؟ “

الناز اسدی صفا : مشکلات اقوام ایرانی ازتئوری تا عمل

بحث آزاد : با مدیریت آقای محمد ابوطالبی بخش دوم از مبحث “مدافعان و ناقضان حقوق بشر در ایران”

گزارش صوتی جلسه سخنرانی اعضای کمیته دفاع از محیط زیست در ایران در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹

جلسه سخنرانی اعضای کمیته دفاع از محیط زیست در ایران در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۳۰ به وقت اروپای مرکزی با حضور اعضای کمیته و جمعی از فعالان حقوق بشر و میهمانان دیگر در فضای مجازی پالتاک برگزار گردید. در این جلسه پس از گزارش و تحلیل موارد نقض حقوق محیط زیست در شهریور ۱۳۹۸، در رابطه با کنوانسیون بازل و تاکید بر انتقال برون مرزی پسماندهای خطرناک صحبت شد. همچنین زمین خواری و تاثیر آن در تخریب محیط زیست بررسی، و تحلیل آن صورت گرفت و سخنرانی ایی با موضوع بحران زباله در ایران را هم داشتیم. و درنهایت پیرامون موضوع فرونشست زمین و تبعات آن نیز بحث آزاد انجام پذیرفت که علاقه مندان می‌توانند گزارش جلسه فوق را از فایلهای ضبط شده زیر شنوا باشند.

علیرضا جهان بین – گزارش و تحلیل موارد نقض حقوق محیط زیست در ماه شهریور ۱۳۹۸

سمیه علیمرادی – زمین خواری و تاثیر آن در تخریب محیط زیست

سمیه حسین زاده ثانی – کنوانسیون بازل و تاکید بر انتقال برون مرزی پسماندهای خطرناک

شبنم رضاوند : بحران زباله در ایران

بحث آزاد – فرونشست زمین و تبعات آن

کلیپ صوتی و تصویری ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید و نگاهی به معضلات نابینایان و کم بینایان

اﯾﻦ روز در ﺟﻬﺖ اﻫﻤﯿﺖ ﺑﻪ نابینایان و کم بینایان، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آﻧﻬﺎ و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ. بر اساس گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی، ۲۸۵ میلیون نفر از مشکلات بینایی رنج میبرند. ۳۹ میلیون نفر از این جمعیت، کاملاً نابینا و بقیه کم بینا هستند. اکثر مبتلایان به نابینایی یا ضعف بینایی در حال حاضر و در آینده از ساکنان کشورهای جنوب آسیا هستند و خواهند بود و زنان (با آمار ۵۴% ) بیش از مردان مبتلا می‌شوند
از عمده معضلات نابینایان در سطح کشور میتوان به موارد زیر اشاره نمود:-عدم استخدام و جذب شهروندان نابینا و کم بینا
– نامناسب بودن وضعیت آموزش و مدارک و کمبود امکانات پرورشی-عدم دسترسی مناسب به اماکن عمومی (پارک ها – بانک ها – فروشگاه ها – ترابری ها– اداره ها و …) -عدم وجود خط بریل یا هشدار دهنده در ساختمان ها و مراکز راهنما به عنوان راهنما ماده ۱ و ۲ اعلامیه جهانی حقوق بشر به عدم تبعیض و برابری تمام انسانها اشاره میکند و تاکید میکند که انسانها باید فارغ از حیث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، عقیده سیاسی یا هرعقیده دیگر و همچنین ملیت، وضع اجتماعی، ثروت، ولادت یا هر موقعیت دیگر، از تمام حقوق و کلیه آزادی هایی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است، بهره مند گردند
ماده 19 کنوانسیون حقوق معلولین اعلام میدارد که ‌‌‎دولتهای عضو این کنوانسیون حقوق برابر را جهت تمامی افراد دارای معلولیت در مورد زندگی در جامعه با شرایط برابر نسبت به سایرین به رسمیت خواهند شناخت و تدابیر مناسب و مؤثر را جهت تسهیل در بهره مندی کامل افراد دارای معلولیت از این حق و حضور و مشارکت کامل آنها در جامعه فراهم نمایند.
سند ۲۰۳۰ نیز در بندهای ۳،۴،۵ به موضوعاتی همچون -تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین
-تضمین کیفیت آموزش فراگیر و عادلانه و ایجاد فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه -دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمند سازی تمام زنان و دختران اشاره میکند. ‌‌‌‌نابينايان، حق بهره‌گيري از كليه‌ امكانات رفاهي معمول در جامعه را دارند و دولت ها موظف به ارائه خدمات رفاهی و آسایشی به آن ها هستند .تمام مردم در سراسر جهان باید به حقوق اجتماعی و شهروندی نابینایان احترام بگذارند و آن را به رسمیت بشناسند.

کاری از کارگروه رسانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
تهیه و تدوین : ملیکا احمدی سبزواری
نویسنده : علیرضا جهان بین_ رسول عباسی زمان آبادی
گوینده : ملیکا احمدی سبزواری

بازداشت و بیخبری از وضعیت محمد صالحی, نوکیش مسیحی ساکن کرج

حقوق بشر در ایران – طی هفته های گذشته, محمد صالحی, نوکیش مسیحی ساکن کرج, توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه پاسداران در این استان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از وبسایت میدل ییست کانسرن, روز یکشنبه ۳ شهریور ماه ۱۳۹۸, محمد صالحی, نوکیش مسیحی ۳۰ ساله ساکن کرج, در پی یورش ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به منزل شخصی وی پس از تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

ادامه‌ی مطلب

سهام آرمین, شهروند بهائی از زندان آزاد شد

حقوق بشر در ایران, روز جاری, “سهام آرمین”, شهروند بهائی ساکن اصفهان, محبوس در زندان مرکزی این شهرستان, که در حال سپری کردن دوران محکومیت حبس ۵ ساله خود بود از این زندان آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران, روز چهارشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۸, “سهام آرمین”, شهروند بهائی ساکن بهارستان اصفهان, محبوس در زندان مرکزی اصفهان, که از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق تبلیغ آئین بهایی” و همچنین “عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهائی” در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود و از ۱ مهر ماه ۱۳۹۷ جهت سپری کردن دوران حبس بازداشت و به زندان اصفهان منتقل شده بود پس از گذراندن بیش از ۱ سال از مجموع محکومیت حبس خود از این زندان آزاد شد. با استناد به ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای این شهروند بهائی لازم به اجرا شده بود.

ادامه‌ی مطلب

فوژان رشیدی, شهروند بهائی بطور مشروط از زندان آزاد شد

حقوق بشر در ایران – روز گذشته, “فوژان رشیدی”, شهروند بهائی محبوس در بند زنان زندان مرکزی اصفهان با توجه به تائید در خواست آزادی مشروط از این زندان آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران, روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۸, “فوژان رشیدی”, شهروند بهائی ساکن اصفهان, محبوس در زندان مرکزی این شهرستان که پیش از این توسط دادگاه تجدیدنظر اصفهان به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود با توجه به سپری کردن یک سوم مجموع محکومیت حبس بطور مشروط از زندان آزاد شد. این شهروند بهائی به همراه همسرش “میلاد داوردان”, به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند که پس از اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی, مجازات اشد یعنی ۳ سال حبس تعزیری برای این شهروند بهائی لازم به اجرا شده بود.

ادامه‌ی مطلب

نوکیش مسیحی «ماهرخ قنبری» برای اجرای حکم خود را به زندان معرفی کرد

ماهرخ پیش از آنکه به زندان برود در یک پیام ویدئویی امیدواری کرده رسیدگی به پرونده قضایی و حبس او برای شکوه نام عیسی مسیح باشد.

«محبت نیوز»- گزارش‌ها از ایران حاکیست نوکیش مسیحی خانم «رخساره قنبری» که به «ماهرخ» شناخته می شود، برای اجرای حکم یک سال زندان، خود را به زندان «کچوئی» شهر کرج معرفی کرده است.

این مسیحی ۶۱ ساله پیش از معرفی خود به زندان در یک پیام ویدئویی که بخش انگلیسی سایت ماده ۱۸ آن را منتشر کرده، با ستایش از عیسی مسیح ابراز امیدواری کرد آزار و اذیت علیه مسیحیان تمام شود. او ابراز امیدواری کرده رسیدگی به پرونده قضایی و حبس او برای جلال و شکوه نام عیسی مسیح باشد.

ادامه‌ی مطلب