معمولاً در بررسی اوضاع و احوال در یک مقطع زمانی و در یک موضوع خاص، سعی میشود آن دوره با دورههای قبلی مقایسه و سنجیده شود و از این زاویه اگر قرار باشد وضع بهاییان ایران در دورهی آقای روحانی مورد بررسی قرار گیرد، باید وضع را در نسبت با دورهی آقای احمدینژاد رئیس جمهور قبلی مورد مقایسه قرار داد.
این مقایسه از یک جهت دارای اشکال بزرگی است؛ چراکه عملکرد دولت و حکومت ایران در آن دوره در سطوح و زمینههای مختلف (مخصوصاً به خاطر اشتباه فاحشی که در سرکوب مردم داشت) به قدری ضعیف و پر اشکال بود که از قیاس نسبت به آن نمیتوان به نظر منسجمی در درک و دریافت اوضاع فعلی رسید؛ و این از جمله بختهای مساعد آقای روحانی بود که در زمانی و بعد از مردی زمام ریاست جمهوری را به دست گرفت که عملکردش یکسره مملو ادامهی مطلب








