بانه/ پیروی از احمد مفتی‌زاده، اخراج یک دبیر کُرد را درپی داشت

بانه/ پیروی از احمد مفتی‌زاده، اخراج یک دبیر کُرد را درپی داشتدر ادامه فشار نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بر اعضای مکتب قرآن، یکی از دبیران تربیت بدنی شهر بانه از آموزش و پرورش اخراج شد.
اوایل شهریورماه سال جاری فریده بهاری دبیر تربیت بدنی مدارس دخترانه شهرستان بانه به هسته گزینش اداره آموزش و پرورش استان کُردستان احضار و سرانجام پانزدهم آذرماه از اداره آموزش پرورش اخراج گردید.
علت اصلی اخراج این دبیر کُرد، “عدم شرکت در انتخابات وراهپیمایی‌ها، عدم اعتقاد به ولایت فقیه و پیرو مکتب قرآن” اعلام شده است.وب‌سایت “مکتب قرآن” در این‌باره اعلام کرد: این دبیر زن، ٥ سال سابقه‌ی تدریس در مدارس بانه را دارد که به حکم هسته گزینش اداره آموزش و پرورش استان اخراج گردیده است.
فریده بهاری با حضور در هسته گزینش استان در اعتراض به دلایل اخراج خود اعلام کرده است: “برخورد شما مصداق بارز تفتیش عقاید بوده و تنها جرم من این است که پیرو آراء و نظرات احمد مفتی‌زاده و مصوبات شورای مدیریت مکتب قرآن هستم”.

طی مدت اخیر، چندین عضو مکتب قرآن به دلیل فعالیت‌هایشان از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی حکومت اسلامی ایران احضار و تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.

پیروان مکتب قرآن که مرحله‌ی سوم از مراحل رهبری حرکت دینی با برداشت احمد مفتی‌زاده از کتاب و سنت اسلامی را تجربه می‌کنند، “تزکیه‌ی خود و دعوت و هدایت دیگران بدون فعالیت‌های سیاسی” را وظیفه کنونی خود می‌دانند.

احمد مفتی‌زاده، اسلام‌شناس و مجتهد اهل سنت سال ١٣١١ در سنندج متولد و سال ٥٦ مکتب قرآن را تأسیس نمود.

وی سال ٦١ از سوی نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت و پس از ١٠ سال حبس در زندان، بهمن‌ماه ٧١ درگذشت.