نقدی بر فریبکاری دولت روحانی در خصوص مسیحیان ایران (ایران در رده هفتم کشورهای جفاکار بر مسیحیان)

2015 WORLD WATCH LIST_Page_1

روز گذشته سازمان جهانی Open Doors که در زمینه یاری رسانی به مسیحیان تحت جفا فعالیت دارد، گزارش سالانه خود در ارتباط با کشورهای جفاکار بر مسیحیان را منتشر نمود. در این گزارش کشور ایران با دو پله صعود، نسبت به رتبه سال گذشته در همین گزارش در رده هفتم قرار گرفت تا بیش از پیش عیان گردد که ادعاها و وعده های رئیس جمهورایران و دستیار ویژه اش در امور اقوام و اقلیت‌ها، تنها طبلی توخالی بوده و اقدامات اخیر آنان در عیادت از سالمندان مسیحی و ارسال پیام های تبریک به مناسبت فرارسیدن زادروز تولد عیسی مسیح، ریاکارانه و در جهت انحراف اذهان عمومی و بین المللی از واقعیت جفای سامانمند دولتی بر ضد مسیحیان ایران و علی الخصوص نوکیشان فارسی زبان بوده است.

البته پیش از این نیز بازداشت کشیش ویکتور بِت تًمرز به همراه تنی چند از نوکیشان مسیحی فارسی زبان در نقاط مختلف ایران و بازجویی و تفتیش عقاید از عده ای دیگر، افزایش یکساله محکومیت کشیش زندانی فرشید فتحی در پایان سال میلادی و نزدیک شدن میلاد عیسی مسیح، گواه بر آن بودند که وعده های دولت روحانی، هرگز از مرحله لفظ عبور نکرده است و نه تنها مسیحیان از زمان به قدرت رسیدن ایشان وضع بهتری پیدا نکرده اند بلکه، به نسبت قبل تحت جفای بیشتری قرار گرفته اند.

در خصوص دو فرضیه مطرح است:

اول اینکه اساسا دولت روحانی قدرتی در جلوگیری از برخورد با اقلیت ها ندارد و صرفا دنباله رو اوامر ولایت فقیه و دستگاه های امنیتی تابعه او است. دوم اینکه خود با آنها همکاری تنگاتنگی با دستگاه های مذکور دارد. به هر ترتیب هر یک از این فرضیه ها که درست باشند، از قباهت فریبکاری ایشان در زمینه انکار واقعیت موجود، چیزی نخواهد کاست.

بنا بر این گزارش مذهب رسمی شیعه بود و تمامی قوانین در کشور می باید بر اساس این شریعت وضع گردند. بنا بر قوانین ایران تنها ارامنه و آشوری ها می توانند مسیحی باشند و مسیحیان مسلمانزاده و فارسی زبان مرتد محسوب می گردند. این موضوع باعث گردیده تا تمامی فعالیت های مسیحیان جنبه غیر قانونی به خود بگیرد، به ویژه زمانی که پای زبان فارسی به میان آید، از بشارت مسیح گرفته تا آموزش کلام، چاپ اناجیل و کتابهای مسیحی یا موعظه به زبان فارسی. در سال 2014 حداقل 75 مسیحی دستگیر شدند. تعداد بیشتری مسیحی به زندان محکوم شدند، فشار بر بازداشت شدگان افزایش پیدا کرد که شمال سوء استفاده های فیزیکی و روحی نیز می گردد.

منبع :

2015 WORLD WATCH LIST_Page_2

2015 WORLD WATCH LIST_Page_3 2015 WORLD WATCH LIST_Page_4