محمد‌علی‌طاهری پس از عارضه قلبی ناشی از اعتصاب‌غذا، در حال جسمی وخیمی قرار دارد

محمد‌علی‌طاهری پس از عارضه قلبی ناشی از اعتصاب‌غذا، در حال جسمی وخیمی قرار داردمحمد علی طاهری، پس از نزدیک به ۲ ماه اعتصاب غذا، به عارضه قلبی دچار شده و شرایط جسمی نامناسبی دارد.

محمد علی طاهری، هفته پیش، در پی ضعف شدید جسمی، به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت، دچار عارضه جدی قلبی شد، که البته پزشکان موفق شده‌اند ایشان را احیا کرده و به زندگی بازگردانند.

بنیانگذار عرفان حلقه که از اردیبهشت ۱۳۹۰ در سلول انفرادی زندان اوین نگهداری می شود، برای یازدهمین بار در ۴ آبان دست به اعتصاب غذا زد و خواستار بسته شدن پرونده باز افساد فی الارض خود شد. آقای طاهری در پس اعتصاب غذا اعلام کرده بود که تا بسته نشدن این پرونده دست از اعتصاب غذای خود نخواهد کشید.

تقریبا بیست روز پس از شروع اعتصاب غذا، آقای طاهری به حالت اغما رفت که ابتدا به بهداری زندان و سپس به بیمارستان رجایی منتقل شد و دادستان کشور نیز در همین زمان، در بیمارستان از وی ملاقات کرد. پس از بازگرداندن طاهری از بیمارستان به زندان، وعده هایی از سوی بازپرسان و بازجویان پرونده به وی مبنی بر بسته شدن پرونده افساد فی الارض و ارتدادش شد. پس از این وعده ها، وی اعتصاب غذای کامل را به اعتصاب غذای نیمه تغییر داد. پس از گذشت چند روز و اطلاع از اینکه وعده ها عملی نشده اند، در  ۲۲ آذر (اربعین حسینی) دوباره وارد اعتصاب غذای کامل شد. طاهری چند روز پس از شروع دوباره اعتصاب غذای کامل، در ۲۳ آذر، به دلیل فشار مضاعف و ضعف شدید جسمی، دچار عارضه شدید قلبی شد که با انتقال وی به بیمارستان، احیا شد.

محمد علی طاهری، هم اکنون تحت مراقبت پزشکی بوده و سلامتی وی تحت خطر جدی قرار دارد. از اینرو، امکان حضور وی در دادگاه به طور کلی منتفی بوده است و اخباری از این دست که به نوعی حاکی از سلامت وی و حضور او در دادگاه باشد، به منظور ایجاد جو آرامش کاذب در میان هواداران و شاگردان آقای طاهری منتشر گشته و با هدایت مستقیم مسوولان پرونده او می باشد.