فریاد آزادی زندانیان سیاسی-عقیدتی؛ این بار درکانادا

Taheri-canada-saham-newsده ها نفر از شاگردان محمدعلی طاهری روز دوشنبه با برگزاری تجمعی، اعتراض خود را نسبت به آن چه که بی توجهی مسئولین به وضعیت آقای طاهری و زندانیان عقیدتی خوانده می شود، ابراز کردند.
به گزارش سحام، حدود پنجاه نفر از شاگردان محمدعلی طاهری، ساعت ۱ بعدازظهر روز شنبه ۲۳ آذرماه، با در دست داشتن پلاکاردهایی درتجمعی در مقابل ساختمان گالری هنر(ART GALlERY) شهر ونکوور خواستار آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند.

سازمان دهنده این تجمع درگفت‌وگو با خبرنگار سحام، هدف این گروه از این اقدام را اعتراض به وضعیت محمدعلی طاهری و جلب توجه سازمان‌های حقوق بشری و مردم کانادا نسبت به بی توجهی مسئولین جمهوری اسلامی ایران نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی وعقیدتی و نیز وضعیت محمدعلی طاهری عنوان کرد.

​دراین تجمع هم‌چنین با معرفی petition مربوط به درخواست کمک از مجامع بین المللی درارتباط با آزادى آقای طاهرى بیش از ۱۰۰ امضا از عابرین جمع آوری شد.

آنان هم‌چنین ساعت۱۴۰:۳۰ به طرف رادیو CBC ، یکی از مهم‌ترین رسانه‌هاى مطرح درکانادا، حرکت کرده و با تجمع روبروی درب اصلى رادیو، خواستار توجه مجامع عمومى به نقض حقوق بشر در ایران و آزادى بى قید و شرط محمدعلی طاهری و هم‌چنین سایر دگراندیشان در بند شدند.​

دراین تجمع اعتراضی، پلاکاردهایی ازعکس و مشخصات زندانیان سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان‌های ایران ازجمله مهدیه گلرو، سیدمحمدحسین کاظمینی بروجردی، مسعود باستانی، امید کوکبی، مجید توکلی، بهاره هدایت، سعید ملک پور و مریم شفیع پور در دست اعتراض کنندگان دیده می شد.

​گفتنی است که محمدعلی طاهری، بیش از یک‌ماه است که دراعتصاب غذا به سر می‌برد و​ وضعیت جسمانی وی وخیم گزارش شده است.

اعتراض کنندگان درپایان تجمع با خواندن بیانیه ای نگرانی خود را از شرایط جسمانی محمدعلی طاهری ابراز و عنوان کردند که​​:«​ما صریحا اعتراض خود را به ظلمى که به ایشان و دیگر دگراندیشان و بی‌گناهان، در زندان‌های جمهوری اسلامى می‌شود اعلام داشته و همان‌طور که قبلا هم عنوان کردیم، این حرکت را تا آزادى محمدعلى طاهرى و دیگر دگراندیشان و بی‌گناهان​ محبوس در زندان‌های ایران​ ادامه خواهیم داد.​»

گزارش تصویری سحام را از مراسم فوق مشاهده فرمایید.

Taheri-canada-saham-news

Taheri-canada-saham-news

Taheri-canada-saham-news

Taheri-canada-saham-news

Taheri-canada-saham-news

Taheri-canada-saham-news

Taheri-canada-saham-news