سعیدی: خواص نظرشان را به رهبری تحمیل نکنند

با رای صدها میلیون نفر، حکم الهی تغییر نمی‌کند

نماینده ولی فقیه می‌گوید حتی اگر صد میلیون نفر هم رای بدهند، حکم الهی تغییر نمی‌کند. به گفته سعیدی، خواص انقلابی نباید نظر خود را بر رهبری «تحمیل کنند».

علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخن‌رانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز ۲۱ آذر، گفت که رای دادن به افراد و انتخاب آن‌ها برای پست‌های مختلف، یک امانت الهی در دست مردم است و مردم نمی‌توانند بر خلاف نظر خدا عمل کنند.به گزارش سایت خبری روابط عمومی سپاه پاسداران، سعیدی گفت: «رأی دادن به افراد برای عضویت در شورای شهر یا به عنوان نماینده مجلس یا رئیس جمهور یا عضو مجلس خبرگان رهبری، یک امانت الهی دست مردم است. لذا مردم باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: «آیا مردم می‌توانند حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کنند؟ اگر صد میلیون نفر رأی دهند که شراب حلال است، حکم الهی تغییر نمی‌کند». نماینده علی خامنه‌ای در سپاه همچنین گفت که خواص انقلابی نباید نظر خود را بر رهبری «تحمیل کنند» و تاکید کرد: «یکی از اصول امت و خواص انقلابی این است که نسبت به رهبری تعبد داشته باشند و هرگز نظرشان را بر رهبری تحمیل نکنند».سعیدی پیشتر نیز گفته بود که مشروعیت نظام به رای مردم نیست و قراردادهای اجتماعی نمی‌توانند منشاء عمل حکومت دینی باشند. وی اظهار کرده بود: «برخی عقیده دارند مشروعیت نظام و همه مسائل در حکومت دینی از رای مردم نشات می‌گیرد. این یک انحراف است».نماینده ولی فقیه در سپاه که حکم ولی فقیه را هم‌تراز با حکم پیامبر و امامان شیعه می‌داند، طی سخنانی در دی‌ماه ۹۱ و چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که منجر به روی کار آمدن حسن روحانی شد، «مهندسی معقول و منطقی انتخابات» را نیز از «وظایف ذاتی» سپاه پاسداران دانسته بود.