حکم اعدام سهیل عربی را لغو کنید

کنشگران کارزار لغو گام به گام مجازات اعدام خواستار لغو حکم اعدام سهیل عربی شد؛ سهیل عربی به اتهام توهین به پیامبر اسلام به مرگ محکوم شده‌است. در بخشی از این بیانیه آمده‌است: ما کنشگران کارزار لغو گام به گام اعدام ( لگام ) در نهایت نگرانی از سرنوشت این جوان هموطن و همسر و فرزند خردسال او، مصرانه خواستار نقض مجازات اعلام شده برای او و رسیدگی مجدد پرونده ی او در دادگاه صالح دیگر هستیم و خواهان آنیم که هرچه زودتر از قید مجازات اعدام رهایی یابد و آزاد شود چرا که او هیچ یک از اتهامهای خود، به ویژه در زمینه ی توهین به مقدسات و سب النبی، را نپذیرفته است.

متن کامل این بیانیه به گزارش ملی – مذهبی به این شرح است:


مردم آزاده و انسان دوست ایران
سهیل عربی، شهروند ایرانی، در آستانه ی اعدام قرار دارد. حکم اعدام او در دادگاه بدوی صادر، ودر دادگاه تجدید نظر تایید شده است. هم اکنون پرونده ی او برای تایید یا نقض حکم به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.
اتهام انتسابی به او در آغاز تبلیغ علیه نظام بوده که سپس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، و پس از آن به گونه ای تصاعدی با انتساب اتهام هایی دیگر به او که مجازاتهایی سنگین تر را در پی دارد تشدید شده است. آخرین اتهامات او توهین به مقدسات و سرانجام سب النبی بوده است. بدین سبب، این شهروند ایرانی که ابتدا به اتهام تبلیغ علیه نظام با حد اکثر یک سال مجازات دستگیر شده بود اینک به سبب نشر دیدگاه خود در فیس بوک و نقل قول دیدگاههای دیگران دراین رسانه در معرض مجازات اعدام قرار گرفته است.
ما ( لگام ) در نهایت نگرانی از سرنوشت این جوان هموطن و همسر و فرزند خردسال او، مصرانه خواستار نقض مجازات اعلام شده برای او و رسیدگی مجدد پرونده ی او در دادگاه صالح دیگر هستیم و خواهان آنیم که هرچه زودتر از قید مجازات اعدام رهایی یابد و آزاد شود چرا که او هیچ یک از اتهامهای خود، به ویژه در زمینه ی توهین به مقدسات و سب النبی، را نپذیرفته است.
ما وجدان آگاه مردم آزاده ی ایران و جهان را به دفاع از برقراری عدالت و آزادی اندیشه و بیان و نیز لغو هرگونه مجازات اعدام فرا می خوانیم.
کنشگران کارزار لغو گام به گام مجازات اعدام ( لگام )
۱۷ آذر ۱۳۹۳