دستگیری مربیان عرفان حلقه در جزیره کیش

downloadحداقل چهار نفر از اعضای عرفان حلقه، در حین برگزاری کلاس، در جزیره کیش، توسط عوامل اطلاعات دستگیر شدند.

حلقه نیوز – عصر جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ حداقل چهار نفر از مربیان و دانش پژوهان عرفان حلقه در حین برگزاری یکی از جلسات عرفان در جزیره کیش، مورد تهاجم نیروهای اطلاعات قرار گرفتند. عوامل اطلاعات، با در دست داشتن بیش از ۱۰ نام در لیست خود، وارد کلاس شده و حداقل چهار نفر از افرادی که در لیست بوده اند و در مکان کلاس حضور داشتند، دستگیر شدند. این تعداد که نام آنها در هنگام تهاجم توسط مامورین اطلاعات خوانده شد، دستگیر شده اند که تا این لحظه خبری از آنها به دست حلقه نیوز نرسیده است.

بقیه افراد حاضر در این جلسه، مجبور به امضای تعهداتی شدند و نیز تلفن همراه و رایانه های تمامی افراد حاضر در محل ضبط شده است.
در هفته های گذشته، این چندمین دستگیری اعضای عرفان حلقه در شهرهای مختلف ایران است. در این مدت، شاهد دستگیری مهتاب افشاری از کرمانشاه و سعید یسایی از تهران و بعضی دیگر از مربیان عرفان حلقه در شهر های دیگر بوده ایم که بستگان بعضی از آنها نخواستند نامشان فاش شود.

به طور کلی، فشار حکومت ایران بر دانش پژوهان و مربیان عرفان حلقه در شهرهای مختلف همچنان ادامه دارد؛ اما گزارشات رسیده حاکی از آن است که پس از تظاهرات مردم در ایران و کشورهای مختلف، که در اعتراض به شرایط بحرانی محمد علی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه در هفته های گذشته انجام شد، از فشار بر این دگر اندیش علمی-معنوی در زندان اندکی کاسته شده است.

محمد علی طاهری زندانی عقیدتی است از ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ به جرم دگراندیشی معنوی و برخی اتهامات وارده از سوی اطلاعات سپاه و پاپوشهای امنیتی-اخلاقی-مالی-مذهبی در زندان انفرادی در بند ۲-الف به سر می برد که حتی در تمام مدت سه سال و نیم از داشتن حداقل حقوق یک زندانی محروم بوده است. او تمام این مدت را در بند ۲-الف در قسمت انفرادی بسر میبرد وبا وجود گذشت سه سال و نیم از اجرای حکم دادگاه در باره او ،پرونده افساد فی الارض او همچنان باز است. وی در اعتراض به باز بودن پرونده و زمینه سازی اطلاعات سپاه پاسداران برای صدور حکم قطعی اعدامش از ۴ آبان ۱۳۹۳ در اعتصاب غذا بسر میبرد و در هفته های گذشته در اثر اعتصاب غذا و بازجویی های طولانی و طاقت فرسا حین اعتصاب، دچار ضعف شدید جسمانی شد، به طوری که پس از رفتن در بیهوشی کامل از درمانگاه زندان به بیمارستان رجایی منتقل گردید. حال او در مدت اعتصاب غذای کامل وخیم گزارش شده بود، به طوری که او به بیمارستان منتقل شد و دادستان کل کشور از او ملاقات کرد، که البته دادستانی، پس از درج این خبر در خبرگزاری ها، منکر این ملاقات شد.
این یازدهمین اعتصاب غذای آقای طاهری ، در طول مدت سه سال و نیم انفرادی، است که همگی آنها در اعتراض به نحوه برخورد بازجوها با او، بازبودن پرونده افساد فی الارض، فشار برای گرفتن اعترافات اجباری و همچنین فشارهای مضاعف بر همسر و خانواده خود بوده است که به طور مفصل در نامه ای که برای احمد شهید (گزارشگر ویژه سازمان ملل در رابطه با حقوق بشر ایران)، فرستاده است، توضیح داده است

عرفان حلقه (کیهانی)، یک نظریه عرفانی است که به شعور کیهانی حاکم بر جهان هستی (هوشمندی) اعتقاد دارد و معتقد است با ایجاد ارتباط با هوشمندی حاکم بر جهان هستی، بسیاری از مسائل، از جمله بیماری ها و مشکلات بینشی افراد، حل و فصل گشته و بهبود می یابد و فرادرمانی طب مکمل زیر مجموعه عرفان حلقه به شمار می آید.

نوشته دستگیری مربیان عرفان حلقه در جزیره کیش اولین بار در حلقه نیوز پدیدار شد.