انتقال امیدبهروزی به بهداری مرکزی اوین در بیست و هفتمین روز اعتصاب غذا

ارسال توسط مرجان تابع بردبار Marjan Tabe Bordbaromidbehrouzi

از اوین خبر رسیده است که امید بهروزی وکیل محبوس دراویش گنابادی در زندان اوین به دلیل افت شدید فشار خون و تشنج ابتدا به بهداری بند ۷ و سپس  به بهداری مرکزی اوین منتقل شده است.  به گزارش مجذوبان نور، هم بندی‌های این درویش گنابادی گفته‌اند ابتدا آقای بهروزی را به بهداری بند منتقل کردند و قرص زیر زبانی به او تجویز کردند اما درمان جوابگو نبود زیرا عرق سرد یکباره بدن او را گرفت و باعث شد به بهداری مرکزی زندان منتقلش کنند. به گفته ایشان، درد شدیدی در قفسه سینه آقای بهروزی عارض شده و در بهداری مرکزی اوین هم به او بار دیگر قرص زیرزبانی تجویز کرده‌اند.  آقای رضا انتصاری دیگر درویش محبوس در بند ۸ نیز در این روز دچار معده و رود درد بسیار شدید شده است. این خبرنگار اخراجی شبکه خبر صدا و سیما پیش‌تر به عارضه تپش قلب مبتلا شده بود. این گزارش می‌افزاید آقایان اسلامی و دانشجو که به ترتیب در بندهای ۷ و ۸ اوین محبوس هستند، در دو روز گذشته به دلیل ضعف شدید جسمی، به بیهوشی مقطعی دچار شده و هر بار به بهداری اعزام شده‌اند.

قاضی ناظر زندان اوین، آقای خدابخشی، پیش‌تر با اظهار بی‌خبری از وضعیت دراویش زندانی به خانواده‌های ایشان اعلام کرده بود که اعتصاب غذای نه درویش محبوس در زندان‌های اوین و شیراز به دادستانی مربوط نیست.

این دراویش خواسته اعتصاب غذای نامحدود خود را احقاق حقوق قانونی پیروان طریقت و عرفان عنوان کرده‌اند.

آخرین اخبار حاکی از این است که دراویش زندانی چنان که پیش‌تر اعلام کرده بودند، تا زمان مرگ به اعتصابشان ادامه می‌دهند، مگر اینکه از سوی مسوولان تلاشی برای محترم شمردن حقوق مصرح قانونی دراویش گنابادی صورت گیرد.