مراسم دعا برای آزادی سعيد عابدينی

ارسال توسط مهدی سرحدی Mehdi Sarhadi 

همزمان با دومين سالگرد دستگيری سعيد عابدينی کشيش زندانی ايرانی – آمريکايی، نيايش شبانه ای برای آزادی او در مقابل کاخ سفيد برگزار شد.  اين مراسم پنج شنبه به دعوت و ميزبانی نغمه عابدنی همسر او و فرانکلين گراهام  يکی از اعضای سرشناس کليسای انجيلی (اونجليست) برگزار شد و برای اجرای مراسم مشابهی در ۵۰۰ محل ديگر نيز برنامه ريزی شده است. بنا به گزارش وبسايت ای سی ال  جِی «مرکز آمريکايی قانون و عدالت» که يک انجمن مسيحيان محافظه کار است، صدها نفر در اين مراسم شرکت داشتند.  مراسم نيايش برای آزادی سعيد عابدينی علاوه بر آمريکا روز جمعه ۲۷ سپتامبر، ۷ مهر ماه،  در ۳۳ کشور دنيا برگزار شد. شرکت کنندگان در اين مراسم برای سلامتی و آزادی سريع او و آزادی همه کسانی که به خاطر عيسی مسيح در زندان های دنيا اسيرند دعا کردند. در اين مراسم نغمه عابدينی همسر آقای عابدينی، نامه ای را که همسرش از زندان برای تولد هشت سالگی دخترش نوشته بود برای حاضران قرائت کرد. دو فرزند او جاکوب و ربکا يکی از ترانه های مورد علاقه پدرشان را در اين مراسم خواندند.

خانم عابدینی پیشتر گفته بود همسرش در زندان تهدید به مرگ شده است.

وبسايت «مرکز آمريکايی قانون و عدالت» می نويسد در روز جمعه هزاران هزار نفر در سراسر دنيا در اين نيايش شرکت کردند. در کارزار حمايت از اين زندانی ۳۴ ساله، بيش از ۳۰۰ هزار نفر نامه درخواست آزادی او را امضا کرده اند.

 سعيد عابدينی، کشيشی تبشيری ۳۴ ساله، در سفری به ايران به خاطر «راه‌اندازی کليساهای خانگی» و به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» به هشت سال زندان محکوم شده است. خانوده آقای عابدينی می گويند او برای تاسيس يک پرورشگاه به ايران رفته بود.

باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا و جان کری، وزیر خارجه این کشور خواستار آزادی او شده اند.