بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در حمایت از خواسته های دراویش زندانی و خانواده های آن‌ها

ارسال توسط مصطفی خدا کرمی Mostafa Khoda Karamigohar-dasht-karaj

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در حمایت از خواسته‌های دراویش زندانی و خانواده‌های آن‌ها و نگرانی نسبت به دستگیری خانواده‌های آن‌ها جهت اطلاع عموم و انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است. به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ متن این نامه به قرار زیر می‌باشد:

مطلع شدیم که جمع کثیری از دراویش و خانواده‌هایشان که به خاطر اینکه عزیزانشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند در جلوی درب دادستانی تجمع کرده بودند دستگیر و به زندان اوین برده‌اند. ما زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر ضمن اظهار نگرانی از دستگیری خانواده‌ها و حمایت از خواسته‌های اعتصاب کنندگان، مردم شریف ایران و همه مجامع حقوق بشری را متوجه این موضوع می‌کنیم که مگر آن‌ها چه جرمی را مرتکب شده‌اند؟ جز مراجعه به دادگاه برای بیان خواسته‌هایشان و پیگیری سلامتی عزیزانشان در زندان. راستی هموطنان عزیز، دراویش ما در خانه و وطن خودشان هم حتی به اندازه علویان دردانه سوریه و یا شیعیان ترکمن و الحوثیهای یمن که دفاع از حقوقشان موضوع صبح تا شب همه شبکه‌ها، رادیو‌ها، تلویزیون سراسری دولتی است از حقوق شهروندی برخوردار نمی‌باشند.

چگونه است که دراویش ما همه مجرم، مفسد و محاربند ولی آن دردانه‌ها همه محبوب؟ آیا نرمش و اعتدال قهرمانانه تنها در مقابل زور قدرتهای خارجی است و نصیب مردم و شهروندان ایرانی و حتی مسلمانان شیعه ۱۲ امامی دراویش تنها دار و درفش و سرکوب و زندان است.

درود بر عزیزان دراویشمان و بویژه خانواده‌های مصمم و مقاومشان که تابوی زندان را هم شکسته و برخی خود داوطلبانه به زندان می‌روند تا طلسم آن را شکسته و حبسهای ناعادلانه را هم با عزیزانشان سهیم شوند.

جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر (گوهردشت کرج)
۲۹ شهریور ۱۳۹۳

رضا اکبری منفرد، محمد بنازاده امیر خیزی، ماشالله حائری، خالد حردانی، لطیف حسنی، افشین حیرتیان، شاهرخ زمانی، جواد فولادوند، صالح کهندل، سعید ماسوری، محمد علی منصوری، اسدلله هادی، میثاق یزدان‌نژاد، حشمت الله طبرزدی