در اولین پی گیری خانواده‌های دراویش زندانی پس از دو روز پرتنش؛ معاون دادستان: «مگه درویشا تجمع کرده بودن؟»

ارسال توسط مصطفی خدا کرمی Mostafa Khoda Karami1

در حالی که هنوز یک شب تا صبح از به خون کشیدن تجمع دو روزه دراویش گنابادی در مقابل دادستانی نگذشته است، معاون دادستان در پاسخ به خانواده‌های دراویش زندانی که خواستار ملاقات با زندانیانشان شده بودند، گفته است: مگه شما تجمع کرده بودید؟

به گزارش مجذوبان نور، آقای خدابخشی که از وقایع تلخ دو روز گذشته اظهار بی‌خبری می‌کند، خطاب به خانواده‌های عذاب کشیده دراویش زندانی که دو روز در اسارت نیروهای امنیتی بوده‌اند، ادامه داده است: مگه درویشا تو زندون اعتصاب غذا کردن؟ ما خبر نداشتیم. قاضی ناظر بر زندان‌های تهران و البرز درباره اعتصاب غذای دراویش زندانی گفته است: «درویشا خودشون غذا نمی‌خورن» و در واکنش به اظهارنگرانی خانواده‌ها از وضعیت جسمی و جانی زندانیانشان افزوده است: «مردن که مردن به ما مربوط نیست».

این مقام قضایی در مقابل درخواست خانواده‌ها برای ملاقات با زندانیانی که دو ماه است به دلیل اجبار در پوشیدن لباس زندان از آمدن به سالن ملاقات خودداری می‌کنند، اظهار کرده است: «ملاقات فقط در چارچوب قانون».

یادآور می‌شود خانواده‌های دراویش زندانی در حالی دو ماه از ملاقات با زندانیان خود محروم هستند که گذشت ۲۱ روزاز اعتصاب غذای آن‌ها، به شدت نگرانشان کرده است.