برگزاری نمایشگاه ضدیت با اقلیت‌های مذهبی در ساری

رسانه‌های ایران از برگزاری نمایشگاهی با عنوان «آب و سراب» در روزهای آتی با موضوع تبلیغ علیه اقلیت‌های دینی به‌ویژه دیانت بهایی خبر داده‌اند.

به گزارش «ایرنا»، نمایشگاه «آب و سراب» از روز ۲۱ مهر به مدت یک هفته با همکاری موسسه فرق و ادیان حق‌پژوهی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و شهرداری ساری در «بوستان ولایت» شهرستان ساری دایر خواهد شد.

این نمایشگاه با هدف آنچه برگزارکنندگان آن «آشنایی با تفکرات و انحرافات» اقلیت‌های دینی در ایران خوانده‌اند برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه در نشست مطبوعاتی رونمایی از پوستر نمایشگاه و آب و سراب، نسبت به «عملکرد تبلیغی» پیروان دیانت بهایی هشدار داد.

«احسان آهنگر» همچنین مدعی شد که پیروان آیین بهایی در ایران «بیشترین تخلفات را مرتکب و توسط دستگاه‌های مربوطه نیز شناسایی و مجازات می‌شوند، ولی همواره با مظلومیت در جامعه جلوه داده می‌شوند.»

برگزاری این نمایشگاه در حالی است که رسانه‌های حکومتی در هفته‌های گذشته از برگزاری دوره‌هایی مجازی با عنوان «سایه‌های شوم» از آبان‌ماه امسال خبر داده بودند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هدف خود از برگزاری این دوره‌ها و کارگاه‌های مجازی را آموزش مبلغان برای بررسی و نقد آن‌چه «فرق انحرافی» خوانده اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اهل بیت (ابنا)»، بنا است که در چارچوب این دوره‌ها به نقد دیانت بهایی، تصوف، مسیحیت تبشیری، یمانی، باستان‌گرایی ایرانی و وهابیت پرداخته شود.