تمدید قرار بازداشت ناهید بهروزی، شهروند بهائی محبوس در زندان کچویی کرج

خبرگزاری هرانا – قرار بازداشت ناهید بهروزی (فروهری)، شهروند بهائی ساکن شهرستان فردیس، به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است. وی علیرغم گذشت ۴۰ روز از زمان دستگیری کماکان در زندان کچویی کرج در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ناهید بهروزی (فروهری)، شهروند بهائی کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی ضمن تأیید این خبر به هرانا گفت: “روز گذشته قرار بازداشت خانم بهروزی به مدت یک ماه دیگر تمدید شد و قرار وثیقه ای که برای آزادی وی صادر کرده بودند نیز از پرونده او حذف شده است.”
این منبع مطلع در خصوص وضعیت جسمانی او افزود: “ناهید بهروزی که به بیماری آسم مبتلاست در این مدت بیماری او وخیم‌تر شده و نیازمند رسیدگی پزشکی است. چندی پیش خانواده خانم بهروزی داروهای مورد نیاز او اعم از اسپری آسم را به زندان بردند اما مسئولین مربوطه از دریافت آن امتناع کردند. سپس یک اسپری آسم که تاریخ انقضای آن گذشته بود را از بهداری زندان به او تحویل دادند.”
ناهید بهروزی (فروهری)، شهروند بهائی، مورخ ۸ مرداد ۱۴۰۳، توسط نیروهای اداره اطلاعات فردیس، در منزل شخصی خود، بازداشت شد.

این شهروند بهائی در تاریخ ۲۵ مردادماه، با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان کچویی کرج منتقل شد.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه خانم بهروزی اطلاعی حاصل نشده است.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.
بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار شهروند بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.