مظاهر حیدری، درویش زندانی، به بیمارستان منتقل شد

مظاهر حیدری، درویش گنابادی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی»، روز شنبه سوم شهریور از زندان شهرکرد به بیمارستان منتقل شد.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به ایران‌وایر گفت مظاهر حیدری به دلیل شرایط وخیم جسمی، کاهش شدید وزن و عفونت دهان و دندان به بیمارستان اعزام شده است.

این منبع به نقل از هم بندی‌های مظاهر حیدری گفت که این درویش زندانی طی دو هفته گذشته در یکی از راهروهای زندان و با دستبند به میله نگهداری شده است.

مظاهر حیدری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری جنبش «زن، زندگی، آزادی» است. پیش از اعتراضات سراسری، او از درویشان گنابادی بود که به‌خاطر وقایع «گلستان هفتم» در تهران بازداشت شد و یک سال را در زندان سپری کرد.

مظاهر حیدری در خردادماه امسال، به صورت غیابی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرکرد به ریاست قاضی بلانیان، از بابت اتهاماتی از جمله تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به مجموعا چهل ماه حبس تعزیری محکوم شد.

او روز ۴ تیر امسال با ارسال پیامی صوتی از زندان اعلام کرد در اعتراض به صدور حکم ناعادلانه زندان برای او لب‌های خود را دوخته و دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

آقای حیدری در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر ماه به دلیل خونریزی معده و چسبندگی روده در نتیجه اعتصاب غذای خشک به بیمارستان هاجر شهرکرد منتقل شده و پس از دو روز به زندان بازگردانده شده بود.