اعتصاب مجدد «مظاهر حیدری»، درویش محبوس در زندان شهرکرد

«مظاهر حیدری»، از دراویش گنابادی محبوس در زندان شهرکرد، در پیامی از زندان گفته که در اعتراض به عدم آزادی علی‌رغم وعده مسئولین قضایی، مجددا از روز بیستم مرداد، اعتصاب خواهد کرد و لب‌ها و پلک‌هایش را خواهد دوخت.

در فایل صوتی از تماس تلفنی مظاهر حیدری از زندان شهرکرد، این زندانی می‌گوید بیش از دو ماه و نیم است بی‌گناه، بدون دادگاه و هیچگونه حق دفاعی در زندان است. او می‌گوید که در این مدت خانواده‌اش به مقامات قضایی شهرکرد مراجعه کردند و مقامات وعده داده‌ بودند اگر او اعتصاب غذایش را بشکند، آزادش می‌کنند.

منابع مطلع به ایران‌وایر گفته‌اند که دهم مردادماه پس از انتقال مظاهر حیدری به بیمارستان، در پی وعده دادستانی شهرکرد، مظاهر حیدری اعتصابش را شکست، با این حال همچنان امکان آزادی او فراهم نشده است.

این زندانی سیاسی در فایل صوتی می‌گوید که مقامات بی‌جهت در این مورد به خانواده‌اش دروغ گفته‌اند. او ضمن اعلام مجدد اعتصاب، می‌گوید در این نوبت علاوه بر لبهایش، پلک‌هایش را نیز می‌دوزد.

مظاهر حیدری پیش‌تر ۳۲ و ۸ ماه حکم زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام دریافت کرد که آن را «ناعادلانه» توصیف کرده بود چراکه بنابر اظهاراتش او حتی در دادگاه هم شرکت نداشته است. در ۵ تیر ماه سال ۱۴۰۳ او در اعتراض به نداشتن وکیل و روند رسیدگی به پرونده‌اش در زندان شهر کرد با اعلام این خبر که لبانش را بهم دوخته گفته بود: «از حق ورود وکیل در پرونده من خودداری کرده و گفتند که جرمش امنیتی است… در زندان نه امنیت جانی داشته و نه می‌توانم دفاعیاتم را در دفتر قضایی ثبت کنم.»