تهران؛ محکومیت ندا فتوحی، از پیروان عرفان حلقه به ۶ سال و ۸ ماه حبس تعزیری

ندا فتوحی، از پیروان عرفان حلقه، مدرس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی و ساکن تهران توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در مجموع به ۶ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ (۱۳ ژوئیه ۲۰۲۴)، ندا فتوحی از پیروان عرفان حلقه، فارغ‌التحصیل مقطع مهندسی در رشته مدیریت IT و مدرس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی عباسعلی حوزان به ۶ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این شهروند پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی کشور” به ۳ سال و ۸ ماه حبس و بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در گروه عرفان حلقه” به ۳ سال حبس و در مجموع به ۶ سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده‌ بود که این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شده است.

به گفته منابع آگاه، پرونده این شهروند براساس اعترافات اجباری اخذ شده از وی تحت شکنجه در بند ۲۰۹ زندان اوین تکمیل شده و طبق قانون تجمیع احکام، حکم اشد ۳ سال و ۸ ماه حبس برای وی قابل اجرا خواهد بود.

قابل ذکر است که، ندا فتوحی پیشتر در مهرماه ۱۴۰۲ در جریان هجوم نیروهای امنیتی به منزل شخصی خود و بدون ارائه هرگونه برگه قضایی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین تهران منتقل شده بود.