ممانعت از بازدید مولوی عبدالحمید از مناطق سیل زده؛ بازداشت کوتاه مدت فرزند وی

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه چهاردهم اسفندماه، فاروق اسماعیل‌ زهی فرزند عبدالحمید اسماعیل‌ زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در ایست بازرسی محور زاهدان-خاش بازداشت شد. وی نهایتا ساعاتی بعد آزاد شد. همچنین ماموران امنیتی مانع بازدید مولوی عبدالحمید از مناطق سیل زده دشتیاری شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز دوشنبه چهاردهم اسفند ۱۴۰۲، فاروق اسماعیل‌ زهی بازداشت شد.

در این گزارش آمده است، صبح روز جاری فاروق اسماعیل زهی، فرزند عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان به همراه اعضای خانواده و همراهان پدرش برای بازدید از مناطق سیل زده دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان عازم بودند که در یکی از ایست بازرسی های محور زاهدان-خاش بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شد.

بر اساس این گزارش، “نیروهای امنیتی فرزند دیگر مولوی عبدالحمید به نام حسان را نیز از خودرو خارج کردند. عبدالحمید اسماعیل زهی و همراهانش در اعتراض به این بازداشت، مدتی در مقابل ایست بازرسی منتظر ماندند تا فرزندانشان آزاد شوند.”

پس از این ماجرا، خانواده اسماعیل زهی در تلاش برای ادامه سفر به دشتیاری، مجددا توسط نیروهای امنیتی در دو راهی جون‌ آباد خاش متوقف و از ادامه سفر جلوگیری به عمل آمد، که نهایتا مجبور به بازگشت به زاهدان شدند.”

لازم به ذکر است که خبرگزاری فارس با انتشار مطلبی مدعی شد: “فاروق اسماعیل زهی یکی از همراهان عبدالحمید به اتهام حمل سلاح غیرمجاز (سلاح گرم) در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان خاش دستگیر شد. وی پس از بررسی های لازم با قید ضمانت در اختیار خانواده قرار گرفت.”