سیاوش حیاتی از زندان دیزل آباد کرمانشاه به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه هجدهم آبان، سیاوش حیاتی، سخنگوی مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان از زندان دیزل آباد کرمانشاه به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امروز پنجشنبه هجدهم آبان ۱۴۰۲، سیاوش حیاتی از زندان دیزل آباد کرمانشاه به مرخصی اعزام شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “آقای حیاتی به مدت یک هفته به مرخصی اعزام شده و قرار بود کمیسیون پزشکی برای مرخصی درمانی وی تشکیل شود، اما تاکنون تشکیل نشده است.”

آقای حیاتی از بیماری های کبدی، ریوی، پروستات و فشار خون بالا رنج میبرد، با این حال وی طی ماه های اخیر از اعزام به مرخصی درمانی محروم ماند.

در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت‌، سیاوش حیاتی، سخنگوی مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان، جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود، به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شد.

آقای حیاتی اواسط اردیبهشت ماه امسال جهت اجرای حکم حبس به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلام آباد غرب احضار شده بود.

وی در آذرماه سال گذشته توسط شعبه پنج دادگاه انقلاب کرمانشاه مستقر در اسلام‌ آباد غرب، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

در مردادماه سال جاری، پرونده آقای حیاتی، از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت داخلی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” از شعبه یک بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صحنه به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاع داده شده است.

سیاوش حیاتی پیشتر نیز از بابت فعالیت های خود، سابقه بازداشت را داشته است.