دو نفر در ایران به اتهام “توهین به مقدسات” اعدام شدند

قوه قضائیه جمهوری اسلامی از اعدام دو زندانی عقیدتی، یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع، به اتهام “سب نبی و توهین به مقدسات” در سحرگاه دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد. دیوان عالی کشور حکم اعدام آن‌ها را تأیید کرده بود.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی از اعدام دو زندانی عقیدتی خبر داد.

در این گزارش آمده است، براساس رای صادره دادگاه استان مرکزی، صدرالله فاضلی زارعی، به اتهام “، ارتداد فطری، قذف مادر پیامبر، استخفاف قرآن به وسیله سوزاندن، توهین به مقدسات و انتشار تصاویر خصوصی دیگران بدون رضایت”، و یوسف مهرداد به اتهام “سب‌النبی و توهین به مقدسات دینی و اسلامی” به اعدام محکوم شدند.

گزارش می‌افزاید، این دو زندانی عقیدتی صبح دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ به دار آویخته شده‌اند.

پیش از این سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داده بود که دو زندانی عقیدتی، یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان اراک منتقل شده‌اند. خواهر یوسف مهرداد در شبکه‌های اجتماعی از همه درخواست فوری کرده بود تا برای توقف اعدام برادرش مقابل زندان تجمع کنند.

یوسف مهرداد اهل اردبیل و پدر سه فرزند بوده است. او خرداد ۱۳۹۹ در منزل خود بازداشت و به اراک منتقل شد. به گزارش این سایت صدرالله فاضلی زارع نیز “پیش از بازداشت به شغل کابینت‌سازی مشغول و سرپرستی مادر سالمند خود را عهده‌دار بوده است”.