افزایش نگرانی ها؛ دو زندانی متهم به سب النبی به سلول های انفرادی زندان اراک منتقل شدند

یوسف مهراد و سید صدرالله فاضلی زارع، دو زندانی عقیدتی در زندان اراک که پیشتر از بابت اتهام “سب النبی” به اعدام محکوم شده بودند، به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند. انتقال ناگهانی این زندانیان، باعث افزایش نگرانی ها در خصوص وضعیت آنان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یوسف مهراد و سید صدرالله فاضلی زارع، زندانیان عقیدتی در زندان اراک، به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند.

انتقال ناگهانی این زندانیان محکوم به اعدام، باعث افزایش نگرانی ها در خصوص احتمال اجرای حکم آنان شده است.
یک منبع نزدیک به خانواده زندانیان در گفتگو با هرانا گفت “خانواده ها به امید نجات فرزندان خودشان تاکنون سکوت اختیار کردند اما اکنون می بینیم شرایط برخلاف وعده های داده شده پیش می رود و نگرانی از سرنوشت آنان جدی تر شده است”

به گفته این منبع مطلع “هم بندی های آنها خانواده ها را از انتقال این دو نفر به سلول انفرادی به هدف اجرای حکم مطلع کردند، رسما چیزی به خانواده ها یا وکلا در رابطه با اجرای حکم ابلاغ نشده است، همچنین خبری از ملاقات آخر نبوده است. اکنون خانواده های نگران نمی دانند در سایه عدم پاسخگویی زندان این انتقال نابهنگام را چطور معنی کنند. آنها اکنون برای پی جویی سرنوشت عزیزان خود در راه زندان هستند.”

پیشتر یوسف مهراد و سید صدرالله فاضلی زارع به همراه پنج هم پرونده ای دیگر خود به نام های فرهاد چهره سا، محمد زهره وندی، اکرم صفایی توانا، علی محمدفلاح رشکلا، کبری ایمانی، در رابطه با مدیریت و عضویت یک کانال تلگرامی با عنوان “نقد خرافه و مذهب” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آقایان مهراد و فاضلی زارع پس از دستگیری به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی نگهداری شدند.

پرونده این ۷ نفر با توجه به اتهامات متعدد و صلاحیت دادگاه بابت رسیدگی به آن، به سه بخش تقسیم شد که دو بخش آن در دادگاه کیفری اراک و بخشی دیگر در دادگاه انقلاب اراک رسیدگی شد.

در بخش دوم پرونده، به اتهامات صدرالله فاضلی زارع و یوسف مهراد در شعبه اول دادگاه کیفری یک اراک به ریاست قاضی مهراندیش رسیدگی شد. این افراد توسط مرجع قضایی مذکور از بابت اتهام “سب النبی” محاکمه و به اعدام محکوم شدند.

با توجه به اینکه رسیدگی به برخی از موارد اتهامی در صلاحیت دادگاه انقلاب بود، بخش سوم پرونده در شعبه ۱ دادگاه انقلاب اراک رسیدگی شد. در این بخش از پرونده فرهاد چهره سا، یوسف مهراد و سید صدرالله فاضلی زارع از بابت اتهام “تشکیل و عضویت در گروه و دسته جات به قصد بر هم زدن امنیت کشور” محاکمه و هر یک به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تسلیم به رای، مجازات این شهروندان هر یک به ۶ سال زندان کاهش یافت.

یوسف مهراد، اهل اردبیل و پدر ۳ کودک خردسال است. صدرالله فاضلی زارع نیز پیش از بازداشت به شغل کابینت سازی مشغول و سرپرستی مادر سالمند خود را عهده دار بوده است.