احضار سه فعال مدنی یارسان به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صحنه

سید امین عباسی، سید سروش عباسی و سید کرم عباسی از فعالان مدنی یارسان به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی” به شعبه یک بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صحنه احضار شدند.

این سه فعال یارسان براساس احضاریه‌ای که دریافت کردند باید ظرف پنج روز جهت اخذ آخرین دفاعیات خود را به شعبه یک بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب صحنه معرفی نمایند.

روز دوشنبه دوازدهم دی‌ماه، این سه فعال مدنی یارسان پس از ٣٣ روز بازداشت موقت با تودیع قرار وثیقه و کفالت از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شدند.

سید امین عباسی با تودیع قرار وثیقه و سید کرم و سید سروش عباسی با تودیع قرار کفالت به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شدند.

این سه فعال مدنی یارسان پس از ۲۹ روز بازداشت موقت از زندان دیزل آباد به بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه منتقل شده بودند.

سید امین عباسی، عضو مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان و سید سروش عباسی در تاریخ نهم آذرماه هنگام بازگشت از صحنه به کرمانشاه در پلیس راه بیستون توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

همچنین سید کرم عباسی از فعالان جامعه یارسان اهل کرمانشاه و ساکن ساوه در محل سکونتش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات سپاه کرمانشاه منتقل و از بدو بازداشت دست به اعتصاب غذا زده بود.