یوسف ندرخانی و مهدی روح پرور از زندان اوین آزاد شدند

یوسف ندرخانی، کشیش و مهدی روح پرور، نوکیش مسیحی از زندان اوین آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، یوسف ندرخانی، کشیش و مهدی روح پرور، نوکیش مسیحی از زندان اوین آزاد شدند.

کماکان جزییات آزادی پیش از موعد این دو زندانی مشخص نیست. اما محتمل است آزادی آقای ندرخانی و آقای روح پرور به دنبال صدور بخشنامه «عفو» صورت پذیرفته باشد.

یوسف ندرخانی در تیرماه ۹۷، در شهر رشت بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان اوین در تهران منتقل شده بود.

دادگاه رسیدگی به اتهامات این کشیش زندانی سال ۹۶ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شده بود. طی این جلسه وی بایت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق ترویج مسیحیت” محاکمه و به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر محکوم شد. محکومیت آقای ندرخانی پس از درخواست اعاده دادرسی به شش سال کاهش یافت بود.

مهدی روح پرور، نوکیش مسیحی نیز در مهر ماه سال ۹۹ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب‌ تهران از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل کلیسای خانگی” به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده بود.

پیش از این رئیس قوه قضائیه در نامه ای به علی خامنه ای پیشنهاد عفو موردی و معیاری هزاران زندانی از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را ارائه و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی با تعیین شروطی مورد موافقت علی خامنه ای قرار گرفت. جزییات تکمیلی در مورد آمار کلی افرادی که با اعمال این دستورالعمل آزاد می شوند، تا کنون توسط نهادهای متولی اطلاع رسانی نشده است.