شکایتنامه زندانیان اهل سنت از زندان وکیل آباد مشهد

شکایتنامه زندانیان اهل سنت از زندان وکیل آباد مشهد به گزارشگر ویژه حقوق بشر، برای رسیدگی به پرونده این زندانیان در زندان وکیل آباد مشهد میباشد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۵ اردیبهشت۱۴۰۱؛ زندانیان عقیدتی – سیاسی اهل سنت محبوس در زندان وکیل آباد مشهد طی شکایتنامه ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر از او خواهان دخالت در پرونده و رسیدگی به وضعیت خود شدند.

زندانیان عقیدتی – سیاسی اهل سنت هم اکنون در زندان وکیل آباد محبوس هستند.

حکم اعدام حسین وارسته سلیمانی در دیوان عالی کشور تایید شده و منتظر اعدام است.

عبدالباسط اورسن، محمدرضا شیخ احمدی، مرتضی فکوری از اهالی تربت جام، هر یک به ۱۵ سال زندان و ۵۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده اند. همچنین حبیب پیرمحمدی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

این زندانیان در زندان وکیل آباد از دسترسی به رسیدگی پزشکی مناسب در زندان و درمان در خارج از زندان محروم نگه داشته شده اند.

متن شکایتنامه به شرح زیر است:

به گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران آقای جاوید رحمان
با سلام و احترام

زندانیان عقیدتی – سیاسی زندان مشهد آقایان
۱. عیسی عیدمحمدی
۲. فرهاد شاکری
۳. عبدالحکیم عظیم گرگیج
۴. عبدالرحمان گرگیج
۵. حسین وارسته سلیمانی
۶. عبدالباسط اورسن
۷. محمدرضا شیخ احمدی
۸. مرتضی فکوری
۹. حبیب پیرمحمدی

که حداقل بیش از ۵ سال در زندان و در بند ۶-۱ با اتهام های کذب و دروغ از قبیل «عضویت در گروه های معاند نظام و گروه هایی از قبیل داعش و جرب الفرقان و غیره و تبلیغ علیه نظام» و پرونده سازی های گسترده ای که منجر به صدور احکام اعدام و حبس های طولانی شده است که اکثرمان از داشتن وکیل در جلسات دادگاه محروم بودیم.

اما با اعتراض و اعتصاب غذا به این احکام ظالمانه و دروغ قوه قضاییه فاسد و همکارانشان هیچ گونه تغییری صورت نگرفت و همچنین از شکنجه های وزارت اطلاعات با اسپری کردن گاز فلفل در نقاط حساس بدن عده ای از ما که بعد از این مدت هنوز شواهد آن موجود هست که از درمانمان امتناع می کنند.

یکی از دلایل پرونده سازی و و صادر کردن احکام اعدام و حبس های طولانی مرتبط با گروههای تروریستی برای ایجاد رعب و وحشت در مردم و نوعی نسل کشی نوین از اقلیت ها و اهل سنت است.
آقای رئیس
با شکایتمان از این سیستم قضایی با این همه ظلم و ستم تقاضای ورود و بررسی پرونده مان را داریم.