تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات حامد براتی / سند

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حامد براتی، شهروند اهل شهرستان ملایر، روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان ملایر برگزار خواهد شد. آقای براتی در تاریخ ۸ تیرماه در پی احضار به دادگستری مریوان جهت بازجویی بازداشت و پس از انتقال به زندان ملایر، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان این شهر آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حامد براتی، شهروند اهل شهرستان ملایر، تعیین شد.

بر اساس ابلاغیه ای که در تاریخ ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان ملایر به ریاست قاضی سعید احمدی فر صادر و به وی ابلاغ شده است، جلسه رسیدگی به اتهامات آقای براتی در تاریخ ۳۱ شهریورماه در این شعبه برگزار خواهد شد.
حامد براتی در تاریخ ۸ تیرماه در پی احضار به دادگستری مریوان جهت بازجویی بازداشت و به زندان ملایر منتقل شد. وی نهایتا پس از گذشت ۴ روز در پی اتمام مراحل بازجویی، با تودیع قرا وثیقه ۲۸۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شد.

در طول مراحل بازپرس اتهامات مطروحه علیه این شهروند توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملایر “تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب از طریق استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای، سب النبی، دو فقره تبلیغ علیه نظام، دو فقره توهین به رهبری و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به مقدسات اسلام (خداوند متعال) و توهین به امام رضا” عنوان شده است. مصادیق اتهامات مطروحه علیه این شهروند فعالیت در فضای مجازی از طریق پیج اینستاگرام عنوان شده است.

حامد براتی، فرزند علی مراد، ۲۲ ساله و از اهل یکی از روستاهای شهرستان ملایر است.