پایان اعتصاب غذای داود جباری و یاسر شرافت الدین

داود جباری و یاسر شرافت الدین زندانیان محبوس در زندان ارومیه، امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه، با وعده مساعد مسئولان نسبت به رسیدگی به خواسته‌هایشان به اعتصاب غذای خود پایان دادند. این زندانیان در پی پایان دادن به اعتصاب خود از سلول انفرادی به بند بازگردانده شدند. یاسر شرافت الدین و داود جباری به ترتیب در تاریخ ۸ و ۹ تیرماه اقدام به اعتصاب غذا کرده و در پی اعتصاب به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰، داود جباری و یاسر شرافت الدین زندانیان محبوس در زندان ارومیه، به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

پایان اعتصاب این زندانیان با وعده مساعد قاضی ناظر نسبت به رسیدگی به خواسته‌هایشان صورت گرفته است. آن ها پس از پایان اعتصاب غذای خود از سلول انفرادی به بند بازگردانده شدند.
این شهروندان پیشتر در پی اعتصاب غذا به سلول های انفرادی زندان ارومیه منتقل شده بودند. آقای جباری پیشتر در تاریخ ۹ تیرماه، در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود اعتصاب غذا کرده بود. به گفته یک منبع مطلع او پیشتر به حکم صادره علیه خود اعتراض کرده ولی تاکنون پاسخی به این اعتراض داده نشده است.

داود جباری مراغوش، فرزند حسین در تاریخ ۱۴ خردادماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام عضویت در گروه دولت اسلامی “داعش” به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

یاسر شرافت الدین (شراف الدین)، دیگر زندانی محبوس در زندان ارومیه نیز روز سه‌شنبه ۸ تیرماه اقدام به اعتصاب غذا کرده بود.
اعتصاب غذای آقای شرافت الدین در اعتراض به عدم اعمال قانون کاهش مجازات در خصوص پرونده او، عدم موافقت با انتقال وی به زندان نقده، محاسبه نشدن ایام بازداشت قبلی در کشور افغانستان پیش از تحویل به ایران و مخالفت با اعزام وی به مرخصی صورت گرفته است.

این شهروند در سال ۹۶، از بابت اتهام عضویت در گروه های سلفی در افغانستان بازداشت و پس از دو سال بازداشت در افغانستان، در شهریورماه ۹۸ به ایران تحویل داده شد.

آقای شرافت الدین نهایتا توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام عضویت در گروه های سلفی به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم قطعی شد.

یاسر شرافت الدین، ۲۴ ساله، فرزند کمال و اهل شهرستان اشنویه است.

FacebookTwitterاشتراک گذاری