وخامت حال خسرو بشارت در زندان رجایی شهر کرج

 خسرو بشارت، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج شب پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت به دلیل فشارهای روانی از حال رفته و به بهداری زندان منتقل شد. وی ساعاتی بعد پس از تزریق سرم به بند بازگردانده شد. آقای بشارت مبتلا به بیماری اعصاب و روان است اما زندان از تحویل داروهای تجویز شده ممانعت به عمل می‌آورد. بهمن‌ماه ۹۸ دیوان عالی کشور پس از حدود ۱۰ سال کشمکش قضائی، حکم اعدام خسرو بشارت و شش زندانی سنی مذهب دیگر را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، خسرو بشارت، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج به دلیل فشارهای روحی بیهوش شده و به بهداری زندان منتقل شد.

آقای بشارت ساعاتی بعد و پس از تزریق سرم به بند بازگردانده شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی در خصوص وضعیت سلامت وی به هرانا گفت: “خسرو تحت فشار روانی زیادی قرار دارد و باز هم ممکن است این اتفاق برای او رخ دهد. او با وجود ابتلا به بیماری اعصاب از دریافت داروهای خودش محروم است”.
خسرو بشارت در بهمن ۱۳۸۸ بازداشت شده بود. وی نهایتا به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق محاربه در خردادماه ۹۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد. اتهامی که خودش بارها بر ناوارد بودن آن تاکید کرده و کلیت پرونده خود را پرونده سازی نهادهای امنیتی خوانده است.

شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی علی رازینی نهایتا حکم صادره را تایید کرد.

خسرو بشارت هم اکنون در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد.