رامئیل بت تمرز، شهروند مسیحی محبوس در اوین به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه ۷ اسفندماه، رامئیل بت تمرز، شهروند مسیحی آشوری محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد. وی از دی ماه سال جاری در حال تحمل دوران محکومیت ۴ ماهه خود بود و با احتساب ایام بازداشت، نزدیک به ۲۰ روز تا پایان دوران محکومیت خود فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از محبت نیوز، روز چهارشنبه ۷ اسفندماه ۹۸، رامئیل بت تمرز، شهروند مسیحی آشوری محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش موافقت با مرخصی وی در حالی صورت گرفته است که با احتساب دوران بازداشت قبلی، تاریخ پایان دوران محکومیت و آزادی آقای بت تمرز ۳ فروردین ماه ۹۹ اعلام شده بود و احتمال می‌رود مرخصی وی به تاریخ پایان محکومیت متصل شود.

رامئیل بت تمرز در دی ماه سال جاری جهت تحمل دوران محکومیت ۴ ماهه خود راهی زندان اوین شده بود.

در تاریخ پنجم شهریور سال ۱۳۹۵، نیروی انتظامی به باغی در فیروزکوه حوالی تهران رقته و ۱۷ تن از شهروندان مسیحی را در آن مکان بازداشت کردند. از این میان برای ”رامئیل بت تمرز”، ”امین افشارنادری”، “هادی عسکری”، “محمد دهنوی” و “امیرسامان دشتی” پرونده قضایی تشکیل شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رامئیل بت تمرز در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ و به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد و در تاریخ ۲۰ تیر ماه همان سان به حکم دادگاه به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.