تاکید مولوی عبدالحمید بر توجه به معضلات داخلی در کنار حل بحران‏های خارجی

تاکید مولوی عبدالحمید بر توجه به معضلات داخلی در کنار حل بحران‏های خارجی

پایگاه اطلاع رسانی اهل سنت ایران: مولوی عبدالحمید با بیان اینکه “توافق هسته ای ژنو از جمله معضلات در سیاست خارجی کشور بود که بحمدالله حل شد” بر لزوم توجه به معضلات داخلی و مطالبات اقوام و مذاهب تاکید نمود.

مولوی عبدالحمید شامگاه طی سخنانی در جمع هزاران نفری مردم در مسجد جامع شهرستان چابهار، ضمن تبریک توافق هسته ای ایران با گروه 5+1 از این توافق به عنوان “موفقیتی بزرگ برای دولت تدبیر و امید” یاد کردند و خاطرنشان نمود: امروز همه قدرت‏ها به این توافق رسیدند و اذعان داشتند که انرژی هسته ای حق مسلم ایرانیان است، و این در واقع پیروزی بزرگی برای دولت و ملت بزرگ ایران است.
مولوی عبدالحمید خاطرنشان نمود: به اعتقاد من ملت و دولت ایران با دو معضل بزرگ خارجی و یک معضل داخلی مواجه اند؛ یکی از معضلات خارجی که ما با آن مواجه بودیم معضل هسته ای بود که بحمد الله به پایان رسید و حل شد و معضل دوم خارجی، اختلافات و منازعاتی است که در خاورمیانه بوجود آمده است و دشمنان اسلام آن را به صورت جنگ‏های فرقه ای و مذهبی در سوریه، عراق و بحرین قرار داده اند. اکنون مهمترین معضل خارجی، حل منازعات خاورمیانه است که ان شاءالله با تدبیر و دوراندیشی به پایان برسد.
ایشان اظهار داشتند: معضل سوم که مشکل داخلی است، اختلافات جناحی، حزبی و مطالبات اقوام و مذاهب است که با مشارکت افراد معتدل جناح‏‎ها، اقوام و مذاهب برحسب وعده رئیس جمهور محترم، ان شاءالله حل خواهد شد.
مولوی ا عبدالحمید افزود: بنده معتقدم تنها راه رسیدن به وفاق ملی، مشارکت دادن همه جناح‏ها و مذاهب در امور اجرایی کشور است، و این امر به استحکام نظام جمهوری اسلامی و امنیت پایدار خواهد انجامید. من این مطالب را در ملاقات اول با رئیس جمهور، خدمت ایشان عرض کردم.
مدیر شورای سیاست‏گذاری مدارس علوم دینی اهل سنت سیستان و بلوچستان در این جلسه از انتصاب آقای مبارکی به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در راستای اعتماد به مردم بومی، از دولت تشکر کرده و ابراز امیدواری نمود که مشکلات همه مردم در چارچوب قانون حل شوند.
ایشان ضمن قدردانی از مردم به خاطر وحدت و انسجام در انتخابات، گفت: ملت ایران از سیاستمداران و کارشناسان دنیا خیلی جلوتر است، چون همه را در انتخابات غافل‏گیر کرد.
مولوی عبدالحمید با تاکید بر اینکه “امنیت مرزهای جمهوری اسلامی، انسجام و وحدت بین فرق اسلامی و ملت ایران برای ما بسیار حیاتی و مهم است”، خاطرنشان کردند: در سایه امنیت و وحدت می توانیم به خواسته های قانونی خود دست یابیم و استانی آباد داشته باشیم تا سرمایه گذاران اعتماد کنند و به استان ما بیایند.