اعزام اورژانسی رحمت الله پاکزاد, زندانی سنی مذهب از زندان رجائی شهر به بیمارستان

رحمت الله پاکزاد, زندانی عقیدتی سنی مذهب, محبوس در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجائی شهر کرج, به دلیل بیماری دستگاه گوارش و روده در پی وخامت حال به صورت اورژانسی به مرکز درمانی خارج از این زندان منتقل شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران, روز سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸, رحمت الله پاکزاد, زندانی عقیدتی سنی مذهب محبوس در سالن ۲۱ اندرزگاه ۸ زندان رجائی شهر کرج, که از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به دلیل مشکلات گوارشی و روده به دفعات به بهداری زندان رجائی شهر جهت درمان مراجعه کرده بود پس از گذشت ۳۲ روز و ۶۴ بار مراجعه به بهداری زندان, در پی وخامت حال به صورت اورژانسی به مرکز درمانی خارج از این زندان منتقل شد. این زندانی عقیدتی در حال تحمل دوران محکومیت حبس ۵ ساله خود میباشد.

بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن اعلام این خبر گفت؛ رحمت الله پاکزاد, زندانی عقیدتی سنی مذهب محبوس در سالن ۲۱ اندرزگاه ۸ زندان رجائی شهر کرج که از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به شدت از ناحیه دستگاه گوارش و روده احساس ناراحتی شدید می کرد, روز سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸, در پی وخامت حال این زندانی عقیدتی به مرکز درمانی خارج زندان رجائی شهر اعزام شد.

این منبع مطلع همچنین گفت؛ این زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت که حدود ۳۲ روز کامل هر روز ۲بار یعنی ۶۴ بار به علت درد شدید ناشی از ناراحتی دستگاه گوارش جهت درمان و رسیدگی به بهداری زندان رجائی شهر مراجعه میکرد اما متاسفانه پزشک بهداری زندان بدون رسیدگی جدی و اساسی فقط درحد یک معاینه سرپائی و با دادن چند “قرص رانیتیدین” و “شربت آلومنیوم ام جی” اکتفا میکرد و او را به داخل بندش باز می گرداندند. این زندانی اهل سنت تا اندازه ای از نظر روحی و روانی تحت تاثیر این بیماری قرارگرفته بود که بارها به مرز جنون می رسید.

این منبع مطلع در ادامه گفت؛ با وجود اینکه درمدت این ۳۲ روز ” رحمت الله پاکزاد” نامه نگاریهای متعددی با رئيس بهداری زندان رجائی شهر و رئیس زندان غلامرضا ضیائی و معاونین وی و ریاست اندرزگاه و قاضی ناظر بر زندان جهت پیگیری و مداوای بیماری خود داشت اما هیچگونه جواب و پیگیری صورت نگرفت تا اینکه حال وی رو به وخامت گذاشت و این زندانی عقیدتی از شدت درد به خود می پیچید و توان راه رفتن خود را از دست داد. “رحمت الله پاکزاد” در طول این مدت ۶۴ روز به دلیل شدت درد از ناحیه شکم و معده مجبور به نشسته خوابیدن بود و هر هفته ۲بار حداقل در حالت خواب از دهان و بینی وی خون می آمد.

این منبع مطلع افزود؛ با وجود اینکه “رحمت الله پاکزاد” سنگ کیسه صفرا داشت اما جهت درمان از سوی پزشک بهداری زندان رجائی شهر کلپرمین تجویز شده بود که نه تنها با درمان سنگ کیسه صفرا وی سازگاری نداشت بلکه باعث تشدید بیماری اش می شد که بارها نسبت به این امر اعتراض کرده بود منتها به اعتراضش هیچ توجهی نمی شد.

رحمت الله پاکزاد, زندانی عقیدتی سنی مذهب, اصلیتی بلوچ و ساکن گنبدکاووی میباشد. وی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران, به ریاست “محمد مقیسه” از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی”, ” تبلیغ علیه نظام” و “هواداری و همکاری با گروههای معاند نظام” به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. پرونده این زندانی عقیدتی پس از ارجاع به دادگاه تجدیدنظر از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی “سید احمد زرگر” مورد بررسی قرار گرفت و رای صادره توسط دادگاه بدوی عینا تائید شد.

زندان رجائی شهر در کرج از جمله زندانهای ایران است که در آن زندانیان سیاسی و عقیدتی بسیاری در حال تحمل کیفر و سپری کردن دوران محکومیت حبس خود هستند. این زندان با توجه به قدمت و قدیمی بودن آن نیاز به تعمیرات اساسی در بندهای آن و بازبینی دارد اما از آنجائی که این مسائل در سایه سوء مدیریت به حاشیه رانده است دیگر مسائل که ارزشی نیستند در اولویتهای حکومت ایران قرار گرفته اند که این موارد میتواند نقض اسناد بین المللی حقوق بشر علی الخصوص ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر که بر حق افراد در برخورداری از نیازهای اولیه از قبیل: محل اقامت مناسب, مراقبت پزشکی و امکان دارا بودن خوراک و پوشاک مناسب تاکید شده است. اما در زندان رجائی شهر کرج زندانیان در بندهای این زندان با دنیائی از محرومیتها دست و پنجه نرم میکنند.

حقوق بشر در ایران در گزارشاتی محرومیت زندانیان عقیدتی محبوس در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجائی شهر را اطلاع رسانی کرده است.