توقف اجرای حکم حبس پنج تن از شهروندان بهائی ساکن شیراز

اجرای حکم حبس پنج تن از شهروندان بهائی ساکن شیراز بنامهای“فرهاد سرافراز”، “شهرام منصور”، “وحید دانا”، “سعید عابدی”و “ادیب حق‌پژوه” که پیشتر توسط شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس تائید شده بود با اعمال عفو ۲۲ بهمن و عدم اجرای حکم حبس روبرو شد و پرونده این شهروندان مختومه و بسته شد.

به گزارش هرانا، امروز پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ اجرای حکم حبس پنج تن از شهروندان بهائی ساکن شیراز بنامهای “فرهاد سرافراز”، “شهرام منصور”، “وحید دانا”، “سعید عابدی”و “ادیب حق‌پژوه” که پیش از این توسط شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر تائید شده بود با توجه به اعمال عفو ۲۲ بهمن و در ادامه آزادی زودهنگام و لغو اجرای محکومیت برخی زندانیان لغو و به وکیل آنها ابلاغ شده است. مختومه شدن اجرای احکام این پرونده روز جاری به وکیل این شهروندان ابلاغ شده است. علاوه بر این ۵ شهروند در طی روزهای اخیر دست کم ۱۶ زندانی عقیدتی دیگر نیز مشمول این مسئله و آزادی زودهنگام از زندان شده اند. لازم به ذکر است که این پنج شهروند بهائی اهل شیراز به نام های فرهاد سرافراز، شهرام منصور، وحید دانا، سعید عابدی و ادیب حق پژوه پیشتر توسط شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس هر کدام به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند. جلسه دادگاه تجدید نظر این شهروندان روز دوشنبه ۱۰ دی‌ماه در شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس، برگزار شده بود.در تاریخ ۲۸ مردادماه سال جاری، این پنج شهروند بهائی اهل شیراز توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به صورت غیابی و بدون اطلاع وکیل و متهمان مورد محاکمه قرار گرفته بودند و به یک سال حبس تعزیری و یک سال تبعید محکوم شده بودند.

اتهام عنوان شده علیه این افراد در دادگاه بدوی «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بوده و طی این حکم هر یک از این افراد به یک سال حبس تعزیری و علاوه بر آن فرهاد سرافراز به یک سال تبعید به جهرم، شهرام منصور به یک سال تبعید به اقلید، وحید دانا به یک سال تبعید به ارسنجان، سعید عابدی به یک سال تبعید به داراب و ادیب حق پژوه به یک سال تبعید به لارستان محکوم شده بودند.

لازم به ذکر است در جریان آزادی زودهنگام روزهای اخیر زندانیان، فرزاد دلارام، دیگر شهروند بهائی ساکن شیراز نیز که از مردادماه سال جاری به جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان شیراز شده بود، روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ از این زندان آزاد شده است.

این شهروند بهایی ساکن شیراز در مردادماه سال جاری به همراه همسر خود -روحیه نریمان- به ترتیب به یک سال و دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.