بازجوئی و تشکیل پرونده‌ قضائی جدید برای دو درویش گنابادی محبوس در زندان

جعفر احمدی و علی کریمی دو تن از درویشان گنابادی زندانی پس از انتشار نامه‌ی سرگشاده به فرزادی رئیس زندان تهران بزرگ (فشافویه) با موضوع وضعیت غیرانسانی آن زندان، بازجویی شده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور ، دو درویش گنابادی محبوس بنامهای جعفر احمدی و علی کریمی که پیش‌تر با انتشار نامه‌ای با اشاره به صدور حکم جدید ۳ سال حبس و ۳ سال تبعید برای سهیل عربی به دلیل افشاگری در مورد چگونگی ورود قرصهای مخدر به داخل زندان فشافویه(تهران بزرگ)، با افشاگری از این مطلب که مسئولان زندان فشافویه, (تهران بزرگ) از ورود قرص و شربت متادون به سالن یک تیپ یک زندان فشافویه آگاه هستند اما برای جلوگیری از ورود آن هیچگونه کاری نمی‌کنند. در بخش‌هایی از این نامه آمده‌ بود: «بهتر است زمانی که آمارهای اصلاح و بازپروری ندامتگاهتان را تنظیم می‌فرمایید اشاره‌ای هم به عواقب یک، دو یا پنج سال استفاده از شربت متادون [هم] بفرمایید تا از همین الان دولت و وزیر بهداشت به فکر ۴۰۰ نفر بیمار اضافه برای سرطان کبد باشند. وقتی یک زندانی معروف پس از ۱۸ سال حبس با اچ‌آی‌وی مثبت به کانون خانواده و جامعه پیوست ای کاش از خودتان می‌پرسیدید این بیماری کجا و چگونه به این فرد نادم شما رسید؟»

این دو درویش گنابادی در قسمت انتهایی نامه‌شان گفته بودند: «در پایین اتاق‌های بند شما زندانیانی هستند که آخرین وعده صرف میوه را به یاد نمی‌آورند و اگر نقل‌قول ماه یا سال آن را بنویسند شاید کسی باور نکند، ولی شما خوب می‌دانید که حقیقت دارد. به‌هرحال شما با دست خودتان دوربین‌های متفکری را راهی بندهای مختلف کردید که وقایع و حقایق زندانتان ثبت و ضبط شود، تا در دادگاه حقیقت‌جوی فرهیختگان جامعه به بوته قضاوت کشیده شوید.»

خانواده‌ی علی کریمی و جعفر احمدی از «بازجوئی سخت و خسته‌کننده» آنان در زندان فشافویه به دلیل انتشار متن و فایل صوتی نامه‌ سرگشاده‌شان به رئیس زندان تهران بزرگ خبر داده و گفته‌اند که برای این دو درویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ پرونده‌ی جدید قضائی باز شده است.

همچنین یک منبع مطلع با بیان اینکه مسئولان زندان تهران بزرگ، این دو درویش را که در سالن یک تیپ یک فشافویه محبوس بودند از یکدیگر جدا کرده و به بندهای مختلف فرستاده‌اند تا دیگر این دو درویش با یکدیگر نتوانند در ارتباط و صحبت قرار بگیرند.