اجرای حکم حبس سه تن دیگر ازشهروندان مسیحی در تهران

سه تن از نوکیشان مسیحی پس از بازداشت برای اجرای حکم حبس که پیش تر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای آنان صادر و تائید شده بود روانه زندان اوین شدند.

به گزارش  هرانا , سه نوکیش مسیحی یه نامهای “محمد علی مسیب زاده”، “محمدرضا امیدی” و “زمان فدایی” ، که مورخ ۳ تیر ماه سال جاری از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده هریک را به تحمل ده سال حبس محکوم کرده بود جهت اجرای حکم حبس خود فراخوانده شدند. لازم به توضیح است که یوسف ندرخانی بهمراه سه تن از نوکیشان مسیحی دیگر به نامهای “محمد علی مسیب زاده”، “محمدرضا امیدی” و “زمان فدایی” ، سال گذشته (۱۳۹۶) در شعبه بیست وششم دادگاه انقلاب تهران برای رسیدگی به اتهامشان مبنی بر اقدام علیه امنیت ملی از طریق ترویج مسیحیت، حاضر شدند. قاضی احمد زاده رئیس شعبه مذکور در ۳ تیرماه سال جاری حکم خود را علیه این دگراندیشان مذهبی صادر نمود. بر اساس حکم صادره این چهار تن، هر یک به تحمل ۱۰ سال و مجموعا ۴۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند. مطابق همین حکم علاوه بر زندان، یوسف ندرخانی به ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر و محمدرضا امیدی نیز به ۲ سال تبعید به شهرستان برازجان محکوم شدند.

یوسف ندرخانی از دیگر افرادی بود که در این پرونده محکوم به تحمل ده سال حبس به دلیلی فعالیتهای عقیدتی خود قرار گرفته بود که ایشان هفته گذشته با هجوم ماموران امنیتی و صرب و شتم آقای ندرخانی و خانواده ایشان بازداشت گردید .

به نقل از یک منبع نزدیک به این شهروندان , یوسف ندرخانی یک روز پس از بازداشت به تهران منتقل شد و تحویل زندان اوین گردید تا در آنجا حکم ده سال زندان خود را بگذراند . گزارشهای دیگر حاکی از آن بودند که سه نفر دیگر این پرونده را نیز پس از دستگیری در روز چهارشنبه به زندان اوین منتقل کردند . رفتار دو گانه ای از طرف حکومت جمهوری اسلامی بر پیروان سایر ادیان و دگراندیشان مذهبی در ایران روا داشته شده است . قانون اساسی جاری بر کشور همواره مسیحیان را از جمله شهروندان و به عنوان یک دین به رسمیت شناخته است اما متاسفانه حکومت جمهوری اسلامی با دیدگاهی آلوده به تفکراتی که ابدا دگراندیشان مذهبی با آن در ارتباط نیستند دگر اندیشان مذهبی و نوکیشان مسیحی را مورد سرکوب قرار داده و آنها را از حقوق شهروندی خود محروم می کند و هرگونه فعالیتهای عقیدتی آنها را به مثابه اقدام علیه امنیت ملی و یا اتهتامات واحی دیگر مورد سرکوب و تحت پی گرد قرار میدهد .

ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر به صراحت بر حق دگراندیشی و اجرا و انجام تبلیغات مذهبی برای افراد تاکید شده است ولی حکومت جمهوری اسلامی در عمل هیچ گونه تعهدی نسبت به مفاد اعلامیه مذکور ندارد و بر حسب ایدولوژی جاری خود نوکیشان مسیحی را مورد سرکوب و محرومیت از حقوق شهروندی قرار می دهد .