یکتا فهندژ برای چهارمین بار به اطلاعات شیراز احضار شد

یکتا فهندژ سعدی یکی از شهروندان بهایی ساکن شیراز که تاکنون طی هفت سال اخیر سه مرتبه بازداشت شده است به اداره اطلاعات شیراز احضار شد.

به گزارش پیام نیوز ، یکتا فهندژ سعدی که چندی پیش به مرخصی آمده است مجدد از سوی مامورین امنیتی وزارت اطلاعات شهر شیراز احضار شده است که به گفته یک منبع مطلع همچنان دلیل این احضار مشخص نشده است. به گفته یک منبع آگاه «یکتا فهندژ تاکنون ۳ مرتبه در مدت ۷ سال به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت توسط مامورین اطلاعات شیراز بازداشت و مدتهای طولانی را در بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ و حبس و زندان سپری کرده است و هم اکنون با تودیع دو وثیقه ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد است و هم اکنون برای بار چهارم از طرف این ارگان احضار گردیده است» . این شهروند بهایی از اتهامات وارده در پرونده اول خود به کلی تبرئه شده است اما پرونده دوم و سوم ایشان در دادگاه و دادسرا در دست بررسی می باشد.

همچنین طبق اخبار رسیده از شهر شیراز در تاریخ شنبه ۲۹ مهر ماه مامورین اطلاعات به منزل یکی از بهاییان شیراز وارد شده و بدون داشتن حکم به نام صاحبخانه ،اقدام به تفتیش کامل محل و ضبط تمامی کتب ،لپتاپ و گوشی و کلیه وسایل صاحبخانه و میهمانان وی که همه بهایی بوده اند می نمایند و احضاریه ای مبنی بر مهلت ۵ روزه جهت معرفی خود به پلاک ۱۰۰ به یکتا فهندژ سعدی ابلاغ می نمایند.